מי – נתן – לך – רישיון?!

יש דברים שהם פשוט ברורים מאליהם, לכן אין לבלבל את האמת עם עובדות.

אני יודעת למשל שנשים זקנות בנות שבעים ומעלה מועדות לפשוע הרבה יותר מגברים בני 20, לכן העובדה שבתי המשפט ובתי הסוהר לא מוצפים בקשישות חינניות – לא תשנה את דעתי שנשים בנות 70 הן פושעות! אני יכולה לראות מחקרים, מאמרים ונתונים סטטיסטים מפה ועד להודעה חדשה – אבל אני החלטתי, אני יודעת ואני בעיקר, מרגישה. אני מרגישה בבטני ביטני שקשישות הן פושעות! ויש לכלוא אותן! מבעוד מועד!!

שמחתי לראות היום שגם חלקים מקוראי ynet לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. נכון, הנתון אומר ש- 78% מהמעורבים בתאונות הם גברים ושבשנת 2003 אחוז הנשים המעורבות בתאונות ירד עוד יותר ועמד על 10% בלבד. אבל הקוראים יודעים יותר ומביעים את דעתם מלומדה:

הפמיניסט (לא פחות ולא יותר) אומר משהו על אופנועים אבל בכותרת מאיר לנו את הדרך: "רואים שאישה כתבה את זה".

איליה מהמרכז ממשיך את המגמה עם: "נשים גורמות לפחות תאונות ???" לא לא, הוא לא ייתן לעובדות לקלקל לו והוא ממשיך "נתון נכון לכל הדעות בהתחשב בעובדה שרוב הנשים נוהגות בחוסר ביטחון, מבצעות מהלכים לא צפויים (כמו בחיים) וכמובן יוצאות לרוב ללא פגע… מה הפלא? מישהו אחר כבר יבלום או ינסה להתחמק מאותה נהגת חסרת ביטחון שיצרה סיטואציה של מתח בכביש. וכל זה… אפילו בלי שהיא שמה לב לזה. אני… אני נהגת זהירה".

המשכיל בעל הזיכרון מספר לנו "את תאונת רכב המשטרה הנראית מעלה, עשתה אישה".

אופנוען ערבי מספר לנו, רק כדי שנדע "ברוך שלא עשני אישה".

רמי נהג שודים בתגובה שקולה ורציונאלית: "מי שלימד נשים וחרדים לנהוג הוא חמור חמורותיים כי האוכלוסיה הזו נתקעת בנתיב השמאלי על מהירות צב ולא יודעת לחזור לנתיב הימני, תאמינו לי בתור אחד שנוסע כל הזמן הכביש י-ם -ת"א. צריך לתת להם דוח"ות על טימטום!! או לקחת להם ת'רישיון".

האנונימי בכותרת מסכמת "עדיין אישה על הכביש היא סכנת נפשות" ואליו מצטרף guy עם פסיקת גאון הדור "נשים הם הסיבה לתאונות". (חביבי, הן. הן הסיבה לתאונות. הן נשים).

 

וזהו. שמחתי לראות שעם ישראל חי חי וקיים ואני אזכור לצעוק לעצמי היום כשאכנס לאוטו "מי נתן לי רשיון יא!!"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Rogatka  On מאי 3, 2004 at 9:09 pm

    "נשים נוהגות, נשים נוהגות!!!"
    הפליט חברי בעיניים נוגות,
    "היאך זה ניתן להן, מה זה פתאום-
    כל גברת נצמדת לאוטו היום?!"

    (חברי, שמו הוא אגו והוא מתעורר
    בעתות מצוקה ובכייה ומשבר
    ומוזר, אך נכון – הוא מתחיל לשורר
    כשאישה מצליחה מגברים קצת יותר.

    והנה כתבה משונה בפורטל
    על רוצחים בכבישים, על פצועים ועל ז"ל
    נפקחו אז עיני אגואִי לרווחה
    הוא קפץ אגרופיו ולשונו נשתלחה:

    "איזו כתבה! אילו ליצנים!
    עיתונות זה? זה חרא! זה לא עיתונים!
    הכותב בטח הומו! הוא בטח נשי!
    הוא ודאי אגזוזן-לא-יודע-כבישים!"

    "הפילוח? בחייאת! עבודת חובבים!
    ו… הוואי-נט האלה, הם ככה כותבים
    רק בגלל שרוצים למשוך עוד קהל
    וכדי שנשים ייכנסו לפורטל".

    "וגם, זה מוכח – שנשים רגישות
    יותר מגברים, לכן יש חששות
    שאם תאזנּה לתכנית עצובה
    הן תדמענה ותגרומנה תאונה עקובה"

    "גם במוטוריקה אינן מצטיינות,
    אין להן יד ורגל בברייקס ובבוכנות
    ועל החלפת התקרים נוותר –
    הן צריכות לחזור למטבח, ומהר!".

    וממשיך עוד האגו הלוך והמשך
    כיצד הן נשים וגם למה ואיך
    לא תצלחנה כולן למלאכת הכביש
    (לפעמים דווקא כן – עם סרסור – ל"חריש")

    אני בו מביט מהצד, באין קול
    וחושב:זה האגו שלי, הגדול
    המציאות נכנסה בו, מסכן, פגע-וברח,
    "מציאות"? זו אישה! הנה,
    זה מוכח.

  • שלומית  On מאי 3, 2004 at 9:16 pm

    לדעת לצחוק על עצמך זה חשוב. להכיר בבעיה חשוב אף יותר.

  • התוהה  On מאי 3, 2004 at 9:18 pm

    למה כל פעם, וממש כל פעם, כשלפני בכביש יש אוטו שלא זז (למרות שזה כביש מהיר), שלא סגור על איזה נתיב הוא נוסע, ושבכללי לא מפגין כישורי נהיגה ראויים – תמיד כשאני מסתכל על מושב הנהג – אני רואה שם אישה. באמת.
    ואני לא שוביניסט. כמו שאדי מרפי אמר באחד מסרטי הסטנד אפ שלו: "לבנים לא יכולים לרקוד. זו לא גזענות, זה כמו להגיד שלכושים יש שפתיים עבות. לנו יש שפתיים עבות ואתם לא יכולים לרקוד".

  • Rogatka  On מאי 3, 2004 at 9:23 pm

    מדובר בבעייה רצינית שקיימת אצל כולנו, הגברים, ברגע שנשים טובות יותר מאיתנו. התסכול שאני מרגיש כשאני וזוגתי משווים משכורות (נחשי של מי גבוהה יותר), ההתמרמרות שאני מרגיש כשאני מדווח לבוסית שלי, ששוב לא הצלחתי למכור…
    אני יודע שככה הדברים. אני יודע שהמאה העשרים ואחת. אני יודע מיליון ואחד דברים נכונים ונאורים ובכל זאת – לפעמים אני תופס את האגו שלי על חם עם התחושות האלה.
    אולי בכל זאת זה משהו ביולוגי? (פליז, פליז. שיהיה ביולוגי. תירוץ כל כך קל).

  • שלומית  On מאי 3, 2004 at 9:46 pm

    אתה יודע למה תמיד תמיד תמיד יש שם אישה שאתה מסתכל? כי כשאתה מסתכל ורואה שזה גבר, אתה גם לא רואה אותו, כי הוא סותר לך את התיאוריה ואתה גם לא זוכר אותו, כי אז זה אומר שלאורך זמן תצטרך לשנות את התיאוריה בה אתה אוחז.

  • איתי  On מאי 3, 2004 at 9:52 pm

    מבלי להתווכח עם הוכחות אמפיריות שהמגיבים באתר ynet מאותגרים שכלית, נחמד גם לראות איך השמטת כמה פרטים קטנטנים משנה את התמונה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספרת באותו הדו"ח גם שאחוז הנשים מתוך כלל המורשים לנהוג הוא 40%. מה שלא ניתן לחשב סטטיסטית אבל קל להבין אינטואיטיבית הוא שלמרות ש40% מהמורשים לנהוג נשים, הרי שהיקף הנהיגה שלהן (נגיד למשל מספר הקילומטרים שנשים נהגו מתוך סה"כ הנהיגה בארץ) אף יותר נמוך מזה, לא משנה קצת את התמונה?

  • פנינה  On מאי 4, 2004 at 9:19 am

    עזבי שלומית, זה נושא כל כך מרגיז שאני כבר הפסקתי לדבר או לחשוב עליו. אני נוסעת המון בכבישים (גרה בצפון ועובדת בתל אביב). נשים נוהגות טוב יותר מגברים. נקודה. וזו עובדה. ואפילו לא צריך שום נתונים סטטיסטיים כדי להוכיח אותה. וכמו שנאמר למעלה: גברים פשוט לא יכולים לסבול שנשים טובות מהן, ואנחנו טובות, בכל, אין מה לעשות.

  • קוף  On מאי 4, 2004 at 9:46 am

    >>> הנתון אומר ש- 78% מהמעורבים בתאונות הם גברים ושבשנת 2003 אחוז הנשים המעורבות בתאונות ירד עוד יותר ועמד על 10% בלבד.

    מדובר על שתי קטגוריות שונות ולא על הבדל בזמן. בתאונות בכלל שיעור הגברים המעורבים – 78 אחוז, ובתאונות קטלניות – 90 אחוז.
    חסר נתון מרכזי להערכת הסיכוי של גברים לעומת נשים לתאונה, והוא מס' הק"מ שנוהגים מדי שנה נהגים ונהגות בעיר ומחוץ לעיר. (שיעור גדול של התאונות הקטלניות הן תאונות מחוץ לעיר).

  • קוף  On מאי 4, 2004 at 9:49 am

    הנה גם פנינה והתוהה מפגינים את אותה ההתעלמות החיננית מנתונים וההסתמכות על תחושות שיצר הניסיון האישי, שהפגינו מגיבי ווינט.

  • איתי  On מאי 5, 2004 at 8:13 pm

    לא צריך לבלבל אותנו (מגלה סולידריות לשלומית ופנינה) עם עובדות, אנחנו כבר החלטנו מה התוצאה צריכה להיות, לא?

  • אוטו השלישי  On מאי 7, 2004 at 1:40 pm

    אתם כולכם סוטים מן הנושא המרכזי אותו הציגה שלומית ומשלים את עצמכם שאם תתעלמו מן הבעיה האמיתית היא תיפתר מאליה. אבל הבעיה קיימת ואף תלך ותגבר ככל שתוחלת החיים, אשר בישראל היא מן הגבוהות בעולם, תוסיף ותעלה. כל הכבוד לך שלומית על שהעזת לצאת נגד הקונצנזוס ולבטא את רחשי ליבם של רבים מקוראיך! ישר כוח על האומץ להתיצב אל מול כל הסכנות והאיומים האפשריים! תדע כל קשישה המתכננת להפר את הסדר הציבורי- לא לעולם חוסן! קרוב היום בו תונח על כתפי כל קשישה ידו הכבדה של החוק. ואז יהיה אפשר סוף סוף לחיות כאן בשלום.

  • איתי בנר  On מאי 16, 2004 at 6:12 pm

    כל הדיונים על מגדר ונהיגה, כאשר הם מתיימרים לעלות לרגע מעל המישור ההומוריסטי, ולהסתמך על נתונים כאלה ואחרים, מזכירים לי את הדוגמה שתמיד נותנים בשיעורי שיטות מחקר כמותיות על הקשר בין מידת נעליים לבין האיי. קיו.

    אף אח עוד לא הצליח להוכיח לי חד-משמעית את הסיבות לקשר בין מין הנהג למעורבות בתאונות, ולשלול כל הסבר חלופי.

    יש נהגים ויש נהגות, ולא משנה כמה הם משתתפים במאמץ הנהיגתי על כבישי ישראל – יש טובים ויש רעים, יש גרועים, ויש אחראיים.

כתיבת תגובה

