מטומטמת, תאכלי כבר

"כולם שואלים אותי איך רזיתי" מקריאה איזו קריינית את הטקסט הבא בפרסומת הגאונית המשודרת בלי הרף ברדיו [ואם הציטוט לא לגמרי מדויק, תצטרכו להאמין לי שהוא מביא את רוח הדברים באופן מדויק]: "אז ככה, בהתחלה, הורדתי את המתוקים, אחר כך את הורדתי את השומנים, אחר כך הורדתי את הפחממות ובסוף גיליתי שיורדות לי גם השערות".

 

כששמעתי את זה בפעם הראשונה הייתי די משוכנעת שסוף הפרסומת המבריקה הזו יהיה מכון לדיאטה מאוזנת, מכון גמילה מהפרעות אכילה או במקרה הקיצוני פרסומת לאיזה מולטי-ויטמין שמסדיר תזונה בלתי מאוזנת בעליל המתבססת על מחסור בשומנים, חלבונים, פחממות וסוכרים. אבל… (!) לא.

 

הפרסומת היא פרסומת לאיזה תכשיר שמחזק את שורשי השיער…

 

כלומר, ירדתם מהפסים, הפסקתם לאכול, הגוף שלכם מאותת לכם "הצילו!" היסטרי עד כדי כך שנושרות לכם השערות והמסקנה היא… תכשיר לחיזוק שורשי השיער. מעניין אם הצעד הבא יהיו פרסומת מהסוג הזה:

 

"כולם שואלים אותי איך רזיתי כל כך, אז ככה, בהתחלה הורדתי את המתוקים, אחר כך את הורדתי את השומנים, אחר כך הורדתי את הפחממות ובסוף גיליתי שנפסק לי המחזור החודשי" נפסק לך המחזור החודשי? (יאמר הקריין בקול עולץ?) קחי מחזורטרון, הכדור שיחזיר לך את המחזור החודשי למרות שאת מורעבת, עכשיו בבתי המרקחת ובחנויות הטבע".

 

"כולם שואלים אותי איך רזיתי כל כך, אז ככה, בהתחלה הורדתי את המתוקים, אחר כך את הורדתי את השומנים, אחר כך הורדתי את הפחממות ובסוף גיליתי שכשלא אוכלים, מתים" עומדת למות? (יאמר הקריין בקול עולץ?) הרשמי לאל"מ, 'אמבולנסים לנשים מורעבות' ולרגל הפסח, מבצע, הנחות לנשים מתחת לארבעים קילו".

 

ואני רוצה להגיד באופן העדין ביותר: אחות יקרה, [וגם אח יקר, אם אתה נמצא במצב הנוראי הזה], הפסקת לאכול? נושרות לך השערות? מטומטמת! תאכלי כבר!

 

ולפרסומאים, תגידו… יצאתם לגמרי מדעתכם?!

 

נ.ב אחרון וקטנטן: שערות לא יורדות. הן נושרות.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שירית דץ-ברנע  On פברואר 13, 2005 at 8:09 pm

    נו, אבל ג'ינס מידה 38 וקרחת, לא עדיף על רעמה ומידה 52?
    מה גם שיורדות גם הגבות והשפם – חסכת קוסמטיקאית, ומי יודע, אולי אפילו ברגליים!

  • ימימה  On פברואר 13, 2005 at 10:17 pm

    אגב, לשירית דץ ברנע – דווקא אפשר למצוא במקרים קיצוניים של אנורקסיה (המלווה בנשירת שיער הראש) שיעור יתר במקומות אחרים, פחות רצויים. זה עניין הורמונלי, נדמה לי. (כמות ההורמונים הנשיים יורדת מטבע הדברים.)

    ככה שזה לא עוזר לשום דבר.

  • Rogatka  On פברואר 13, 2005 at 10:20 pm

    בשביל 100000 איש בישראל
    הקרנה זה לא סרט.

  • תמי  On פברואר 13, 2005 at 10:38 pm

    פוסט ענק. גם אני הזעפתי את גביניי למשמע הפרסומת, אבל אז עברתי הלאה. טוב שאת לא.

  • סֵג  On פברואר 14, 2005 at 4:18 am

    עם כל הילדות פרו-אנה המחורבנות ששורצות בכל ביצפר, הדבר האחרון שהחברה הזו צריכה זה כמה פרסומאים מפגרים שיעזרו להן לקחת את חייהן, גם אם לא למות.
    (לכן תשע מתוך עשר צרכנים ממליץ לפירסומאים על נטילת כדור אחד ליום. רק כוונו את האקדח אל תוך פיכם ולחצו על ההדק.)

  • אבי  On פברואר 14, 2005 at 9:19 am

    להחרים את המוצר המפורסם.

  • שומרי משקל  On פברואר 14, 2005 at 9:41 am

    מהתמונה שלך נראה שאת דאבה

  • מעריץ סודי  On פברואר 14, 2005 at 1:13 pm

    ברור לחלוטין שאתה לא מבין מהחיים שלך. שלומית, נראית נהדר, היא סקסית וכותבת מצוין.

  • גרי אפשטיין  On פברואר 14, 2005 at 1:44 pm

    בתור אחד שנשרו לו כל השערות בגוף מחשיפת יתר לחילבה אני ממליץ לכן בנות לא לאכול את הסם המפתה הזה ולהתמקד (כמוני) רק בבצל ירוק.

  • שלומית  On פברואר 14, 2005 at 2:16 pm

    דאבה גאה.

  • סתם אחד  On פברואר 14, 2005 at 6:03 pm

    אבל פעם פרסמו תמונה מאיזה מפגש בלוגרים שעשו ברשימות ושם היה אפשר לראות את הפער בין תמונת הפספורט פה לתמונת הגוף מלא שם…

  • שלומית הברון  On פברואר 14, 2005 at 6:41 pm

    מה רלוונטי לעזאזל מה גודל הגוף שלי?! אני יוצאת מדעתי! ואני יכולה להיות חמודה גם אם אני שמנה! איזה עצבים!

    בפוסט הקודם שלי התחלו דיונים למי יש זין יותר גדול ובפוסט הזה דנים למי יש תחת יותר גדול! איזו קריזה!

  • Rogatka  On פברואר 14, 2005 at 6:51 pm

    למה לצאת מגדרך ועוד באתר הבית שלך?

    חג אוהבים שמח.

    אגב, אני אהבתי את שתי התמונות
    רק הפריע לי העישון.
    לא אמרת באיזה פוסט שאת מפסיקה לעשן בעקבות פרסומת סקסיסטית?

  • נמרוד ברנע  On פברואר 14, 2005 at 9:06 pm

    אני רוצה לחזור לעניין שיקירתנו שלומית העלתה, והוא נושא עצוב מאוד.
    עד גיוסי לצבא ההתייחסות שלי אל האנורקסיות הייתה בגדר נערות מטומטמות, אבל אחרי שעליתי בטירונות והזעתי קצת כדי לרדת אותם, אני יכול להבין את היסוד הרגשי של ההתמכרות החולנית הזאת. ואכן, אנורקסיה היא בעיה קשה – אבל האמת (כמו בדיון הישן נושן על רכישת הבגדים שלך, חפשו בין הפוסטים הראשונים) היא שהבסיס כאן הוא מטריאליסטי מובהק.
    בעלי ההון ותאגידי הענק משחקים בגופנו כאילו היינו בובות בארבי, בעזרת מערכת משומנת מאין כמוהה שמשלבת תעמולה גלויה לצד חדירה שקטה למוסדות השלטון. הם משווקים לנו מוצרים חסרי תכלית כדי שנרגיש יותר טוב עם עצמו, יש להם תופעות לוואי שגורמות לכך שנצרוך עוד מוצרים, אחר כך נצטרך טיפול רפואי (השער ינשור, המחזור יפסיק, הבטן תתנפח) ואז הולכים לרופא, גם שם מתחילים להפריט, וצריך להשתמש בתרופות, ציוד, חס וחלילה ניתוח – את כל הדברים האלה מוכרים ברווח של 700% בדר"כ.
    זהו הניתוח המרקסיסטי הנכון, ולא ההסתכלות הפמיניסטית. צריך להבין את המקור לדברים, לראות איך הדברים זזים, מה מניע את מי – ולא להפך.

    Happy Valentine's Day🙂

  • דוד כפרי  On פברואר 14, 2005 at 9:57 pm

    יש תיעוד של תופעות דומות בנערות כבר מהמאה ה-14, אז זה נחשב לסגפנות על רקע דתי והתקבל בהערצה (מישהו אמר פרו-אנה?).
    נכון שבתקופתנו מדברים על זה יותר, אבל אני לא בטוח שהניתוח המרקסיסטי רלוונטי.

  • סֵג  On פברואר 15, 2005 at 3:29 am

    דוד, אני לא חושב שבולימיה נרבוזה ואנורקסיה נרבוזה הן תופעה מודרנית, אבל היותן מגיפה.. זה כן.
    לפני התקופה שלנו, אנורקסיה הייתה מחלה קטנה ולא חשובה שאף אחד לא טרח לחקור.
    תיאור אחד של המגיפות האלו נשמע לי נכון במיוחד — אלו מחלות של תרבות.
    אני ממש לא מת ללכת על הניתוח שלך, נמרוד. זה גורם לזה להשמע כמו פשע מאורגן, ואני חושב שזה באג בתרבות המערבית, תבשיל של אידיאלים חזקים במיוחד שהפך לרעל.

    הפירסומת הזו מזכירה לי את דבריו של בישופ אחד באפריקה שאמר ששימוש בקונדום מעלה את הסיכויים לחלות באיידס (*יש בזה חור מספיק גדול לנגיף לעבור, אבל לא לזרעונים*). והוא אמר את זה באפריקה, מקום שמפוצץ באיידס. הכל בשביל זיון השכל הרגיל של הכנסיה. אנשים כאלו מרתיחים לי את הדם.. הם ממירים אנשים באידיאלים, ואידיאלים בשטרות. במדור שלהם של גהנום יפשטו את עורם וידפיסו עליו שטרות\ספרים.

    דרך אגב, "מטומטמת, תאכלי כבר" — חרא סלוגן. כמו לומר למתאבד "יא חרא קטן, רד מהחלון".

  • סֵג  On פברואר 15, 2005 at 3:40 am

    ד"א2.. למי בכלל אכפת אם שלומית היא סקסית או לא?
    תוציאו את הידיים מהמכנסיים..

    יום האהבה, כולם חרמנים:\

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On פברואר 15, 2005 at 3:05 pm

    אנשים חושבים על אנורקסיה רק במצבים של רזון קיצוני. רק שהרבה בחורות שמנמנות ניסו מתי שהוא בחייהן איזו דיאטה מטומטמת, מטורפת, לא מאוזנת ולא בריאה, שלא אוכלים בה כלום, ושעושה נזקים שלא יאמנו לגוף. השערות שנשרו הן רק סימפטום אחד. אבל בגלל כמה קילואים שירדו הן קיבלו מחמאות כמו שהן לא יקבלו גם אם הן ימצאו תרופה לאיידס.
    אני מכירה מישהי שאיבדה משקל באופן מעורר דאגה בלי דיאטה, ומתחת למשקל התקין שלה, והיתה צריכה להיות במעקב רפואי בגלל זה. אבל בכל מקום שהיא הלכה רק אמרו לה כמה היא נראית טוב.
    בנות, לאף אחד לא אכפת מהבריאות שלכן, לא הנפשית ולא הפיזית. כולם יודעים להגיד לכן שעודף משקל זה לא בריא, גם אם זה עודף משקל של קילוגרמים בודדים. אבל דיאטה זה מאוד בריא. לא משנה איזה, העיקר שתהיו רזות.

  • שלומית הברון  On פברואר 15, 2005 at 6:23 pm

    אמן!

  • מטומטמת שלא אוכלת  On מרץ 8, 2005 at 3:36 pm

    כמה זה קשה לצאת ממצבים של אנורקסיה ובולמיה.
    הפרסומת עצמה מגוחחת ודבילית ומפגרת ובהחלט הייתי אומרת שהיא פרו אנה…אבל להגיד לבנות שהם מטומטמות ושיאכלו כבר, זה לא חכם.
    זה קשה וזה לוקח הרבה יותר מאדם אחד שיגיד- תאכלי.

  • גם לי קוראים שלומית.  On מרץ 24, 2005 at 11:22 pm

    פשוט לאכול…

    את מדברת מתוך בורות
    וחוסר רגישות

    כי זה לא כזה פשוט

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On פברואר 12, 2006 at 6:18 pm

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    גדולהההההה
    את צודקת מאה אחוזזזזזזזזזזזזזזז

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On פברואר 20, 2006 at 12:45 pm

    יש לי הפרעות אכילה, וזה ממש פגע שכתבת "מטומטמת, תאכלי כבר"
    את באמת חושבת שהחלטנו להיות ככך? זה שיש לי מחלת נפש לחא הופך אותי למטומטמת. תבדקי מה את כותבת לפני שאת כותבת…

  • ליאור  On מרץ 25, 2006 at 3:06 pm

    שירית דץ-ברנע רק שתדעי שאנורקסיות לא חוסכות בקוסמטיקאית , אולי השיער בראש נושר אבל כל שער הגוף משתער אני יודעת את זה כי חוויתי את זה על עצמי ומידה 38 זה ממש לא אולי 34 וגם זה גדול

כתיבת תגובה

