"אהבתי נערה, וגם היא אהבה אותי, אבל נאלצתי לעזוב אותה"

* * *
"אהבתי נערה, וגם היא אהבה אותי, אבל נאלצתי לעזוב אותה. למה? אינני יודע. דומה היה כאילו היא
מוקפת במעגל של אנשים חמושים שמכוונים את חניתותיהם כלפי חוץ. בכל פעם שהתקרבתי, נתקלתי
חודי החניתות ונאלצתי לסגת. סבלתי מאוד.

 

והנערה, האם היא לא היתה אשמה בזה?

נדמה לי שלא, בעצם, אני יודע שלא. ההשוואה שלמעלה לא היתה שלמה, גם אני הייתי מוקף באנשים חמושים, שכיוונו את חניתותיהם כלפי פנים, כלומר אלי. כשנדחקתי לגשת אל הנערה נתקלתי תחילה בחניתות של האנשים החמושים שלי וכבר לא הצלחתי להתקדם. אולי אפילו לא הגעתי כלל אל האנשים
החמושים של הנערה, ואם אמנם הגעתי, כי אז כבר שתתי דם מן החניתות שלי והייתי מחוסר הכרה.

 

האם נשארה הנערה לבדה?

לא, אחר הצליח להידחק ולגשת אליה, בקלות ובלי מכשול. ואני, תשוש ממאמצי, צפיתי בהם בשיוויון נפש, כאילו הייתי האויר שהם הגישו דרכו את פניהם זה לזה לנשיקה הראשונה".

 

[מתוך: הכנות לחתונה בכפר – קפקא]

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שפי  On אפריל 10, 2006 at 12:41 am

    מהלך אופייני של סיפור שלו. הטרגדיה נקברת, היתה כלא היתה, גם ב"הגילגול" לא רק העולם בכללותו ממשיך לזרום אלא גם אלה שהיו מעורבים. אצל עגנון האמת המסוימת הזאת מכונה "והיה העקוב למישור", בסיפור הנושא שם זה שמשאיר את הקורא בדיוק עם אותה הרגשה.

  • יאני  On אפריל 10, 2006 at 7:47 am

    האגדה שנקראת אצלנו "היפהפיה הנרדמת", נקראת בשפות זרות "שושנה בין החוחים".

    חומת החוחים שסוגרת על הארמון במשך 100 שנה גורמת לכל נסיך שמנסה להיכנס להשתפד או להסתבך במעבה הקוצים.

    אחרי 100 שנה פשוט מגיעה השעה המתאימה, והקוצים נפתחים בפני הנסיך בעל העיתוי המתאים. נשמע לי שקפקא קיבל השראה מהאגדה והחליט לכתוב את סיפורו מנקודת המבט של הנסיכים שהקדימו לבוא ולא הצליחו לעבור את חומת החוחים.

כתיבת תגובה

