"התוכן הוא המלך" או מהו באמת המקצוע שלי ומה אתם יכולים לקבל מזה?

אני אומרת… אם ממילא רוב הזמן אני בעבודה, אין סיבה שלא אביא את העבודה לבלוג ואת הבלוג לעבודה. והפעם מהו באמת המקצוע שלי ושל האנשים שעובדים איתי? ולמה צריך את זה?

ובקרוב:

  • איך כותבים תוכן שיווקי שממש מוכר?
  • מה זה בעצם web 2.0? בשפה של אנשים שאינם טכנולוגים
  • למה אסור להשתמש במילה "אשר" באינטרנט ולמה המילה "הינו" היא מוקצה מחמת מיאוס?
  • המלצות על אתרים
  • וכו' וכו' וכו' – כולל הסבר, למה אסור בשום פנים ואופן להשתמש במילה וכו'!

 

* * *

"התוכן הוא המלך" אמר ביל גייטס

אם חלילה הייתם זקוקים לניתוח לב פתוח מחר בבוקר (טפו, טפו, טפו), האם הייתם שוקלים לתת לשרברב שלכם לבצע אותו? או אולי הייתם מבקשים דווקא מרופא השיניים כיון שהוא בדיוק פנוי מעבודה אחרת (והוא אפילו רופא…)? בעולם הכתיבה לאתרי אינטרנט אנחנו עדין נתקלים בחובבנות גדולה בכל הקשור לשירותים שנותנים עורכי תוכן שמקצועם: כתיבה ועריכה מותאמת לרשת. כן! יש דבר כזה! וזה ישפר את האתר שלכם, יביא לכם לקוחות, יקפיץ את מעמדכם בתחום שלכם ויגרום לעלייה בכניסות לאתר וגם במכירות.

 

חי או מת?

טקסט רהוט, ברור ומובן יכול להיות לפעמים הבדל בין חיים למוות, ואם לא בין חיים למוות, אז בוודאי בין אתר חי לאתר מת, בין מכירה לאי-מכירה, בין אתר גדול, רב משתתפים שמגלגל הרבה כסף או מביא לקוחות לבין אתר דל וקטן ששמח כשמישהו מואיל בטובו להציץ בו ולא מחזיר את ההשקעה הכספית שהושקעה בו. על איזה טקסט הייתם אתם רוצים להסתמך ברגע האמת? טקסט א'? או טקסט ב'?

 

טקסט א'
"האם תינוקך נחנק? הרגע הזה בו מתרחש הדבר הוא הרגע הקריטי והמכריע ביותר בו עליך לעבוד בזמן מועט וקצר, תוך ריכוז ותשומת לב לכל פרט ופרט!!! ראשית בדוק אם תינוקך בהכרה באמצעות שפשוף הרגל "גירוי" אם אין תגובה נא צבוט את התינוק ברגל. אם אין תגובה פתח נתיב אוויר באמצעות הנחת ידך על מצח תינוקך ואצבע על הסנטר קרוב ללסת. כעת יש להטות את ראש תינוקך על ידי הכנסת יד מתחת ל"סקפולות" (שכמות). עכשיו בדוק אם תינוקך נושם באמצעות כך שתקרב את הלחי שלך לפה שלו ותבדוק אם הוא נושם".

 

טקסט ב'

במקרה של חנק בתינוקות בגילאי 0-2

שלב א' – בדוק שהתינוק בהכרה:

א. גרה את רגל התינוק, צבוט את ירכו או את ישבנו
ב. אם התינוק מתחיל לבכות פנה אותו במהירות לבית חולים
ג. אם התינוק אינו מגיב, פתח לו נתיב אוויר

שלב ב' – פתיחת נתיב אוויר:    

א. הנח יד על מצח התינוק ואצבע בשקע סנטרו
ב. הטה בעדינות ומעט (10 ס"מ) את ראש התינוק לאחור
ג. במקביל הכנס יד תחת השכמות של התינוק
ד. התינוק בתנוחה הנכונה אם עיניו מביטות בקו ישר למעלה
ה. קרב את הלחי שלך לפיו של התינוק והרגש אם הוא נושם

 

כשביל גייטס צודק – אתה מרוויח

"התוכן הוא המלך" אמר ביל גייטס ובעצם אמר – התוכן הוא הכול. 97% מהגולשים הבוגרים באינטרנט נכנסים לרשת קודם כל כדי לחפש ולקבל מידע. רוב המידע ברשת מופיע כיום כטקסט. רוב הטקסטים ברשת כתובים בחובבנות רבה ולעיתים ברשלנות פושעת. זה לגמרי בסדר, במיוחד בעידן web 2.0 לראות כתיבה מפוזרת, בלגניסטית משהו ולא מקצועית בבלוגים, בפורומים ובאתרים עצמאיים, זו המדיה ויש לה יתרונות רבים משלה. הסיפור משתנה לחלוטין כשמדובר באתרים מקצועיים, אתרים שיווקיים, אתרים שהושקע בהם כסף, אתרים שמטרתם למכור מוצר, שירות, חברה או תדמית – אתר מסוג זה שבו הכתיבה מפוזרת, בלגניסטית ולא מקצועית עולה לבעליו הרבה כסף ולא מחזיר את עלות ההשקעה בו. אתר כלכלי שבו שגיאות כתיב, אתר שיווקי ששפתו לא ממוקדת במכירות, אתר תדמיתי שהטקסט בו מוצג בגופן או בגודל לא מתאים מאבד את קהל היעד שלו, לא מוכר ומסיט את קהל היעד הישר לזרועות המתחרים שכתבו אתר טוב וברור.

 

השרברב מבצע ניתוח לב פתוח

בתחילת שנות התשעים נדמה היה שהנה, כל מי שיודע HTML הוא מפתח אתרים מקצועי ממדרגה ראשונה, כזה שיכול לאפיין, לעצב ולבנות לנו מחר אתר "משובח". מאז גדלנו קצת והבנו שגם באינטרנט, כמו בכל תחום, לא כדאי לתת לשרברב לבצע בנו ניתוח לב פתוח ולא כדאי לתת למתכנת לאפיין ממשק משתמש או לעצב לנו את האתר למרות שהוא קיבל כמעט טוב מאוד בשיעורי אומנות בחטיבת הביניים. חברות רציניות הבינו שכדי לקבל אתר מצוין, עליהן לתת למומחים לבצע את עבודתם. את ממשק המשתמש מאפיין איש ה-UI, העיצוב נעשה על ידי המעצב, הפיתוח על ידי המפתח והתוכן… איש השיווק כותב אותו? מנהלת הפרויקטים שבדיוק מחכה בין פרויקט לפרויקט? המזכירה? בחלק מן החברות נדמה ש"כולם יכתבו את האתר", בזמנם הפנוי…

אלה הן הטעויות הנפוצות ביותר של חברות רציניות שמוצאות את עצמן משקיעות זמן רב וסכומי עתק באפיון, עיצוב ופיתוח האתר ואז נותנות לגורם בלתי מקצועי לכתוב את תכני האתר ובכך גוזרות את דינו, להיות בלתי מובן בעליל, מסורבל ולא מקצועי. אז מה הפיתרון? עורך תוכן מקצועי.

 

המקצוע: כותב ועורך תוכן באינטרנט

כתיבה לאינטרנט היא מקצוע. למה? כי אנשים קוראים ברשת בצורה שונה לחלוטין ממה שהם קוראים כל מדיה אחרת ולכן יש לכתוב בצורה המתאימה לקריאה הזו. כשאנחנו גולשים באינטרנט אנחנו חשים צורך ללחוץ על קישורים, להגיע למקומות אחרים, לעבור הלאה, לצאת מהאתר בו אנו נמצאים, לגלוש בעוד מקומות, לא לשקוט ולא לנוח. כשאנו קוראים חומר באינטרנט אנחנו לא קוראים, אנחנו מרפרפים. כשאנחנו קוראים חומר באינטרנט אנחנו רוצים שיתנו לנו מידע פשוט, קצר ושימושי – בקיצור, כל מאפייני הקריאה שלנו (קפה, סנדוויץ', נחת, עיתון בארוחת הבוקר) משתנים מהקצה אל הקצה, במיוחד אם אנחנו ישראלים ומראש לא מצוידים באורך רוח משובח וביכולת לשבת יותר מחמש דקות ברציפות.

 

הפתרון הוא לדעת מה גולשים קוראים ברשת, ומחקרים מראים שגולשים קוראים בעיקר כותרת, כותרות משנה, טקסט מודגש, מלל המופיע בתבליטים ובמספור וקישורים. רוצה גולשים מרוצים באתר? כתוב טקסטים שיסייעו לגולשים לרפרף בדיוק על מה שהם מחפשים. חשוב לכם שיכירו את תכונות המוצר? כתבו אותן בשלושה עד חמישה תבליטים קצרים וברורים. הכרחי שכל מי שמגיע לאתר שלכם יראה את המחיר האטרקטיבי שלהם? הדגישו אותו ושימו אותו במקום מרכזי בדף. עשו מניפולציה על הטקסט, גרמו לגולשים לקרוא את מה שאתם רוצים ובמקביל – חשבו עליהם ותנו להם את המידע שהם מחפשים בלי שיצטרכו להתאמץ.

 

לקום בבוקר ולכתוב תוכן  

פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא רופא ונוסע לבית חולים לעבודה. כך בדיוק עושה גם המורה הנוסע לבית הספר, מנהל הפרויקטים הנוסע למשרד ומנהל השיווק הנוסע לחברה. לכולם יש מקצוע. כולם עובדים בו. כולם עובדים בו קשה. כולם נותנים את הנשמה ועובדים גם שעות נוספות. הסיכוי שאחד מהם יתיישב בסוף היום, אחרי שנתן את השעות הנוספות שלו ויכתוב תוכן לאתר האינטרנט של החברה… שואף לסיכוי שגמדים טובים יכתבו תוכן עדכני ומוצלח לאתר שלכם, ולאמיתו של דבר, הסיכוי שהגמדים יכתבו – סביר יותר. אתרי אינטרנט חיים הם אתרי אינטרנט עדכניים, כאלה שהחדשות המוצפות בהם אינן נושאות את התאריך  1.2.2005 אם עכשיו כבר אוגוסט 2006,  שהמאמרים בהם מתעדכנים אחת לזמן סביר וגורמים ללקוחות לחזור לאתר, שהשירותים והמוצרים בהם מתעדכנים ברגע ששירות או מוצר יוצא לשוק ולא חודשים אחר כך, ששעות הפתיחה – סגירה – שבת – חג מתעדכנות בו, עוד לפני שהלקוח הגיע ומצא דלת סגורה. אתר אינטרנט חי הוא אתר שלו עורך תוכן מקצועי שזה המקצוע שלו. עורך התוכן קם בבוקר, נוסע לעבודה, מתיישב, כותב תוכן לאתר האינטרנט, כותב ניוזלטר מקצועי ומפיץ אותו, מעדכן את התכנים, מבצע הגהות, יוזם אזורי תוכן חדשים באתר, מכיר את אתר האינטרנט כמו את אמו הורתו,  מכיר את המתחרים ואת השירותים שהם מציעים, מכיר את שוק האינטרנט בתחום ההתמקצעות שלו ובקיצור – חי את האתר לפחות במשרה מלאה.

 

10 טיפים לכתיבת תוכן שימושי ברשת

מהו תוכן שימושי?

תוכן שכתיבתו מותאמת לאופן המיוחד בו ידוע ומוכח שאנשים קוראים ברשת. מדובר בכתיבה קצרה, פשוטה, תמציתית, קלה לרפרוף, המאפשרת למשתמשים לקבל כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים.

  1. באתרי אינטרנט השתמשו תמיד בגופן – Arial
  2. הגדילו את גודל הגופן בו אתם כותבים את האתר מ-10 pt ל-11 pt והרוויחו קוראים רבים
  3. קצרו את הטקסט. עכשיו קצרו עוד.
  4. כתבו כותרות ברורות מאוד המסבירות מה יש במידע תחתן
  5. חלקו כל טקסט לפסקאות באמצעות כותרות וכותרות משנה
  6. עשו רווח של שורה בין פסקה לפסקה
  7. הדגישו ב-bold משפט אחד מרכזי בכל פסקה
  8. כתבו פשוט, קצר וברור. את היצר האמנותי כדאי להפנות למקומות אחרים.
  9. אל תשתמשו בטקסט צבעוניגם אם אתם יכולים
  10. קראו את הטקסט שכתבתם וערכו הגהות – תנו למישהו נוסף לעבור על הטקסט

עורך תוכן – מה הוא למד באוניברסיטה?!

אז מיהו אותו עורך תוכן שאנחנו מדברים עליו כל כך הרבה? מה הוא למד ומה אמור להיות לו בארגז הכלים כשהוא בא לכתוב ולערוך תוכן של אתרים?

עורך תוכן מקצועי הוא בעל תואר אקדמאי בספרות, תקשורת, מידענות או לשון, הוא למד בסדנאות לכתיבה ועריכה והוא כותב ועורך בשפת האם שלו. הרקע התעסוקתי של עורך התוכן ברשת יכול לבוא מכמה תחומים:
עיתונות: עורך תוכן יכול להיות עיתונאי שהתקדם ויש לו יכולות תחקיר ויכולת כתיבה עיתונאית, הוא יכול לבוא מרקע של עריכה בעיתון או עריכת ספרים. לעורך תוכן יכול להיות רקע גם ככותב צללים.

טלוויזיה ורדיו: רקע נוסף ממנו יכול להיוולד עורך תוכן מצוין ברשת הוא הטלוויזיה והרדיו – עורך תוכן יכול להיות תחקירן או רכז מערכת שגדל ויש לו ניסיון בתחקור לטלוויזיה או לרדיו.

מידענות: רקע נוסף הוא תחום המידענות שגדל ומתפתח בשנים האחרונות בצורה מרשימה – עורך תוכן יכול לבוא מרקע של מידענות וללמוד את הפן של עריכת התוכן. 

קופירייטינג: עורך תוכן שהיה בעברו קופירייטר יוכל להביא עמו ערך מוסף של כתיבה שיווקית.

תרגום ועריכת לשון: עורך תוכן לרשת יכול לבוא מרקע של תרגום ועריכת לשון ולהיות בעל יכולת לתחזק אתר בעברית ובאנגלית.

 

כתיבה שיווקית? מוכרת!

עולם האינטרנט הוא כולו עולם של מכירות. מכירת שירותים, מכירת מוצרים, אנשים מוכרים תדמית ומוכרים אפילו את עצמם. עורך תוכן מקצועי שיודע כתיבה שיווקית מהי יעלה את איכות האתר בעשרות ומונים וכתוצאה מכך גם את המכירות.

 

מילים שיווקיות

"בשנה האחרונה חל גידול משמעותי במכירות החברה". מה הבעיה במשפט הזה? הוא לא שיווקי. מדוע? כי הוא מכיל את המילה "גידול". סתם עניין של מה בכך? מסתבר שלא. מחקרים מראים שבכתיבה שיווקית צריך לחשוב על כל מילה. המילה "גידול" בהקשר של המשפט הנאמר היא כולה חיוב, עזוז ושמחה – אלא שלמילה "גידול" בשפה העברית יש גם משמעות שלילית ולכן היא "משפיעה" לרעה על הקורא גם אם הוא לא מודע לכך.

 

כתיבה שיווקית היא נישה של כתיבה שימושית ברשת. עורך תוכן שמתמקצע בכתיבה שיווקית ידע להשתמש במילים הנכונות ולהניע את הקוראים להירשם לאתר, להרים את הטלפון או להגיע לחנות. עורך כזה יוכל לכתוב בצורה מקצועית פרוספקט, ניוזלטר, ואתרי אינטרנט שלמים שיגרמו לקוראים לקנות, לקנות ולקנות.

 

כמה מילים שיווקיות על המגש

רוצה לקחת משהו הביתה? אלה עשר המילים שהכי כדאי להשתמש בהן כשאתה ניגש לכתוב טקסט שיווקי:

  1. את/ה "גם אתה יכול להיות בעל אתר אינטרנט מעולה! פנה לעורך תוכן מקצועי!
  2. חדש! "חדש! צוות תוכן מקצועי כותב אתרי אינטרנט מיוחדים"
  3. מבצע! "רק החודש – מבצע על כתיבת ניוזלטר מקצועי לחברה שלך"
  4. הוכח מחקרית "הוכח מחקרית: תוכן טוב באתר האינטרנט מעלה את כמות המכירות"
  5. ביטחון "תוכן שימושי – רשת הביטחון של האתר שלך"
  6. כסף "רוצה למכור יותר? כתוב אתר אינטרנט טוב ותרוויח יותר כסף!"
  7. קל "לכתוב אתר אינטרנט מצוין זה קל! בוא לקבל שירות מצוות תוכן"
  8. שינוי "האתר שלך לא ממריא? זה הזמן לשינוי – צוות תוכן מחכה לך"
  9. להשיג "האתר לא משיג את מטרותיו? כתיבה שיווקית טובה תעשה את ההבדל!"
  10. שקט נפשי "עובד קשה מדי? למה לך להסתבך עם מקצוע לא לך? תן את כתיבת אתר האינטרנט  בידיים  של עורך תוכן מקצועי וקבל שקט נפשי"

5 הנחות יסוד מוטעות בנוגע לתוכן של אתר האינטרנט שלכם

1. הנחה: "כולם יודעים לכתוב – במיוחד יוסי שיש לו בלוג"

מציאות: לא נכון – כתיבה נכונה ומתאימה לאינטרנט זה מקצוע שלומדים ומתמקצעים בו.

2. הנחה: "התוכן שלנו הוא תוכן מקצועי ורק עובדים פנימיים בארגון יודעים לכתוב אותו"
מציאות: לא נכון – עורך תוכן מקצועי מתמקצע באמצעות ראיונות בתוכן המקצועי שלכם ומביא ערך מוסף רב בעצמו, הוא יודע לכתוב.

3. הנחה: "אנחנו לא צריכים אתר עדכני – מספיק לנו שיהיה לנו איזשהו אתר ברשת"
מציאות: לא נכון – אתר לא עדכני הוא אתר מת שאינו עולה במנועי חיפוש

4. הנחה: "יותר חשובה גרפיקה יפה וסרטוני פלאש – התוכן פחות"
מציאות: לא נכון – ברשת אנשים מחפשים בעיקר מידע – מידע הוא תוכן.

5. הנחה: "בזמנם החופשי כל אנשי הצוות יכתבו את התוכן לאתר"
מציאות: עובדים שלא יודעים ולא אוהבים לכתוב, לא כותבים תוכן לאתר האינטרנט של החברה.

צוות תוכן – כשעורכים מקצועיים עובדים יחד

חברות רבות וארגונים המחזיקים אתרי אינטרנט מקצועיים, וביניהם, בנקים, חברות ביטוח וחברות גדולות נוספות במשק, הבינו את הצורך בעורך תוכן מקצועי לאתר האינטרנט שלהם וחלקם שדרגו עצמם עוד יותר באמצעות בניית צוות תוכן, העובד יחד.

 

יתרונות העבודה בצוות ברורים: לעורכים שונים התמקצעות שונה והם באים מרקע שונה, אם אחד היה בעבר קופירייטר ויש לו יכולות ברורות של כתיבה שיווקית, הרי שהשני היה בעברו עיתונאי ויש לו יכולת תחקור מרשימה והשלישי היה מידען והוא יכול לערוך לשניים האחרים הכרות עם הרשת ועם מאגרי מידע בתחום ההתמקצעות של הלקוח.

 

עורך תוכן מקצועי הוא המפתח לאתר אינטרנט מעולה, כזה שעולה ראשון במנועי חיפוש, כזה שמתחרים מתקנאים בו, לקוחות שומרים במועדפים וגולשים חוזרים אליו וקונים בו. עורך תוכן מקצועי הוא זה ששומר על עדכניות האתר, מונע טעויות מביכות בכתיבה ונותן ערך מוסף לאתר על פני אתרים מתחרים. צוות של עורכי תוכן נותן מכלול שירותים מקצועיים לאתר האינטרנט ויגרום לו להיות לא רק שימושי, שיווקי ועדכני אלא גם מקצועי, מיוחד ומעניין – כזה ששווה לרוץ ולהראות לחבר'ה.

 

מקור וקרדיט: חלקים ממאמר זה פורסמו ב"סטטוס – הירחון לחשיבה ניהולית"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מתעניין  On דצמבר 3, 2006 at 4:07 pm

    דווקא במאמר כזה, כדאי להמנע משגיאות הגהה כמו זו שבפסקה השלישית – "מועיל בטובו" שכמובן צ"ל "מואיל בטובו".

  • ערס פואטי  On דצמבר 3, 2006 at 4:51 pm

    .

  • חנן כהן  On דצמבר 3, 2006 at 6:37 pm

    10 כללים לכתיבה עבור אתרי אינטרנט
    http://www.shatil.org.il/site/static.asp?apd=30&scd=141&pd=271

  • דורית  On דצמבר 3, 2006 at 6:49 pm

    ישנה בעיה בתוכן של שני הטקסטים העוסקים בחנק בתינוקות . אמנם הבאת אותם רק כדוגמאות לאיך כותבים מבולגן לעומת איך כותבים ברור אבל הבעיה היא שצריך שלוש ידיים בכדי לפתוח לתינוק נתיב אויר. האחת למצח , אחת בשביל האצבע לשקע הסנטר ואחת לתמיכה בשכמות. לא רק הניסוח של התוכן חשוב אלא גם ,ואולי החשוב מכל ,הוא התוכן עצמו.

  • שלומית הברון  On דצמבר 3, 2006 at 7:31 pm

    יד אחת למצח ולסנטר. זה תינוק. קטן. וכן, הדוגמה מאוד לא שיווקית, אבל ממחישה את משפט המשפטים, חיים ומוות ביד הלשון.

  • עזי  On דצמבר 3, 2006 at 8:08 pm

    תודה שלומית!

  • הופמן  On דצמבר 3, 2006 at 10:59 pm

    נשארו לנו שהם מילים שלנו? אז אוקיי, נעשה אתר קופי פפיסט, נכתוב שיווקית ומה אז? לא השארת אוויר לנשימה

  • ערן  On דצמבר 4, 2006 at 4:14 am

    כתבת ש "עורך תוכן יכול להיות עיתונאי שהתקדם".
    ושאלתי: הם עורך תוכן יכול להיות גם עיתונאי שנסוג, או שלדעתך עריכת תוכן באינטרנט היא הפיסגה?

  • שלומית הברון  On דצמבר 4, 2006 at 8:11 am

    לא. הוא לא אלוהים. וזו סתם בחירת מילים שמסבירה שאתה יכול קודם להיות עיתונאי ואחר כך עורך תוכן באינטרנט. כך שעריכת תוכן באינטרנט איננה בהכרח הפסגה, ועורך תוכן באינטרנט בדרך כלל לא אוכל מצלחתו של אלוהים. מדובר בעוד תחנה במסלול הקריירה. תחנה נחמדה מאוד אם אתה שואל אותי.

  • ערן  On דצמבר 4, 2006 at 12:45 pm

    תודה על התשובה.
    ואגב, אחד הדברים היפים בעריכת תוכן באינטרנט הוא היכולת לקבל פידבק מיידי.
    למשל: יש לי אתר שבו אני מוכר כמה מוצרים. כל שינוי קל שאני עושה בתוכן משפיע מייד על המכירות.

  • שלומית הברון  On דצמבר 4, 2006 at 3:17 pm

    הוא העובדה שחייבים להיות מדויקים. זו גם הסיבה שבגללה אני חשה שלהיות עורכת תוכן באינטרנט זה שדרוג מעריכת תוכן בעיתון. בעיתון אין שום בעיה להיות עמום ובעצם לא לגמרי להבין על מה אתה מדבר (לא תמיד, לא תמיד, אין סיבה לקפוץ), בעיניי באינטרנט, אם אתה לא מבין מה כתבת… האתר אבוד.

  • ערן  On דצמבר 4, 2006 at 4:13 pm

    1. עורך עמום בעיתון הוא עורך גרוע בעיתון גרוע
    2. דווקא באינטרנט, הכל הולך (אם, למשל, כסף הוא המדד): אתרים איומים עושים הון

  • שרית  On דצמבר 11, 2006 at 3:24 pm

    הדרכות שאת עושה בנושא.
    איך אפשר ליצור איתך קשר לקבלת פרטים?

  • שלומית הברון  On דצמבר 12, 2006 at 10:25 am

    shlomit@netwise.co.il

    ואת מוזמנת!

  • אבי  On דצמבר 13, 2006 at 10:16 pm

    זה מה שנקרא "פוסט מאיר עיניים":)

  • כאן טינה  On דצמבר 18, 2006 at 8:43 pm

    סוף סוף מישהו מצליח להגדיר מה שאני עושה.
    כה לחי

  • ארנון  On דצמבר 26, 2006 at 9:15 pm

    התוכן הוא מלך – אמר ביל גייטס?

    אני זוכר שאמר זאת לארי פייג' מיסד גוגל

  • דניאל-עודד קדם  On ינואר 6, 2007 at 2:35 am

    כתבת, "שיגרמו לקוראים לקנות, לקנות ולקנות"…

    זה רע מאד חברה. צרכנות היא הרעל, של העולם המודרני. האינטרנט הוא אחלה – אבל, כסף? רק במידה ההכרחית, על-מנת להתקיים בקרב החברה הבורגנית הפרימיטיבית, עד לפרישה המבורכת הימנה ולחזרה אל הטבע. ופרסומות = בכלל, תועבה.

  • משה  On אפריל 7, 2007 at 12:16 pm

    שלוש מילים ברשימת המילים השיווקיות עושות לי את ההיפך : "חדש", "מבצע" ו- "כסף" ובעיקר שילובן בסמיכות, מוציאות אותי מיד מהטקסט.

  • אלעד מורנו  On אוקטובר 13, 2009 at 9:42 pm

    למרות שאנשי קריאטיב רבים יגידו:
    "התוכן הוא מלך, אבל מלך מלי ארמון סביר להניח שהוא מתחזה"

  • גבי  On ספטמבר 22, 2010 at 6:14 pm

    שלום שלומפרית.

    הבטחת שתסבירי למה אסור לכתוב כמה מילים נפוצות.
    ולא הסברת. למה אסור לכתוב את אותן מילים שהזכרת ?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: