"מכנסי דפוק אותי" נוסח שנות האלפיים

בנעורי קראו להם "מכנסי דפוק אותי" היום קוראים להם "סקיני ג'ינס", אני מעדיפה באופן ברור את הביטוי "מכנסי דפוק אותי", על משמעויותיו (לפחות זה פעיל ולא סביל) ומקבלת חלחלה לא רק מהצורה של הסקיני ג'ינס האלה אלא בעיקר מהרעיון העומד מאחוריהם.

 

למה?

  • כי שוב יצרני הבגדים מנסים לדחוס אותי ואת חברותיי לתוך בגדים בלתי הגיוניים בעליל.
  • כי שוב המפרסמים מותחים בפוטושופ את רגליה של דוגמנית שלא אוכלת והופכים את הגוף שלה למודל חיקוי שאפילו ברבי לא עומדת בו.
  • כי שוב אלך לחנויות הבגדים ואמצא את עצמי עומדת מול סקיני ג'ינס במידה 44 ואתם רק יכולים לדמיין איך טייץ דמויי ג'ינס נראים… צריך רק להוסיף להן רגלית וטוניקה עם כריות ולחזור עם דאג וטוני לשנות השמונים. 
  • וכי שוב מנסים לדחוס אותנו למחוכים שאי אפשר לנשום בהם, אשכרה אי אפשר לנשום בהם!

 

ואני אומרת – חברותיי ברות הדעת – Just Say No

 

* * *

נ.ב – לפוסט זה יתלוו הערות סקסיסטיות על נשים, על שמנות ועל בכלל. רק חכו קצת.

 

עוד מאותה משפחה, שכתבתי די מזמן: אני מרגישה סקסית גם בלי שפשפת, תודה

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נוקדן וטרחן  On דצמבר 17, 2006 at 8:58 pm

    זה ציווי.
    וחוצמזה – מי יתן ואפחד לא ילבש את המכנסונים האלו.

  • בועז כהן  On דצמבר 17, 2006 at 8:59 pm

    בכל מדינת ישראל יש 2 בחורות בלבד שיכולות ללבוש "סקיני ג'ינס". שתיים, ולא יותר.

    "סקיני ג'ינס" זו המצאה מטומטמת ואכזרית שנועדה לשמר את הראיה הפטרונית והמטורפת של האשה כסוג של "נער".

    ממציאי הסקיני ג'ינס הם מעצבי אופנה הומסקסואלים שונאי נשים, מוזנים ע"י פנטזיות פדופיליות אודות הנער הרזה והחלק בן ה-15.

    למרבה הצער הרב (ואני באמת מצטער על כך) נשים משתפות פעולה עם אלה שמתעקשים לשמר את הדימוי הבלתי אפשרי של האשה השדופה, הנדחסת לתוך בגדים בלתי אפשריים.

    קיבינימט ! מה היה רע בשמלות ובחצאיות ? גם נוח, גם נשי, גם מאפשר לגוף להיות נינוח וחי-בשלום-עם-עצמו מתחת לבד המתנפנף.

    והשאר סופר כבר במאמרי "כשנשים יפסיקו לשאת מראות".
    http://www.notes.co.il/boaz/17924.asp

  • מייקי  On דצמבר 17, 2006 at 9:02 pm

    התמונה בפרסומת – מזעזעת. אכן כן.
    בעיני, גם לא אסתטית ולא המממ… סקסית.

    ואני אומרת: בטח, בטח מכנסי FUCK.
    בקטע של: פאק-הייתי-מתה-להכנס-לתוך-זוג-כזה.
    כשנכנסים, ממש לא מעניין הקטע של לנשום, לזוז, ללכת או לשבת. את מי מעניינים זוטות שכגון אלה? רק להיכנס לתוכם – ואחרי המבול🙂

  • בלעם  On דצמבר 17, 2006 at 9:25 pm

    זה לא מכנסי "דפוק אותי", זה מכנסי "אשפז אותי".

  • בלקי ברטוקומוס  On דצמבר 17, 2006 at 9:53 pm

    שהן פשוט לא נראות טוב, לא על כוסיות ולא על אלו שאינן.

  • ח ל י  On דצמבר 17, 2006 at 10:09 pm

    נו…די. לבשתי אותן בסבוב הקודם. אני מבוגרת בעשרים שנה, כבדה בחמישה/שישה קילואיים ולובשת אותם בסבבה.
    קונים ג'ינס במידה אחת גדולה ממידתך וההבדל הוא שהן לא נגמרות באוהלים מתרחבים,
    אלא מתיישרות להן לאיטן עד לנעלי התעמלות/מגפיים שלך. ס ב ב ה . נורא יפה עם סוודר שסחבת מהארון של אבאשלך/חבר שלך/ בעלך/ קנית לעצמך במידה אקסטרה לארג/..

    כולה ג'ינס ישר.
    שום—-אותי ושום הזמנה ושום כלום.
    גינס. מכנסיים וסוודר.
    מה שטוב לך, טוב לך.
    אף אחד לא יכול להחליט בשבילך מה המכנסיים שלך אומרות לך ועליך. רק את.

  • עירית  On דצמבר 17, 2006 at 11:02 pm

    הם נראים עליי פצצה.
    אני נושמת בהם מצוין, תודה (דווקא בתוך מכנסיים קצת יותר רחבים יש לי תחושה שאני הולכת לאיבוד).
    יש בעולם הזה יותר בחורות רזות (באופן טבעי! לא הפרעות אכילה כמו שבטח היית שמחה לקרוא לזה) ממה שאת חושבת.
    ככה זה, יש שמנות, יש רזות, יש יפות, יש מכוערות, יש סתומות ויש חכמות.
    מה לעשות. גם אנחנו הרזות צריכות להתלבש. מי שלא מחמיא לה סקיני ג'ינס, תתכבד ותיכנס לאחת מחנויות האופנה לנשים במידות קצת יותר גדולות. לא חסרות חנויות כאלה, והן שוקקות חיים וסחורה משובחת.

    לכנות סקיני בשם "מכנסי דפוק אותי" מעיד על שני דברים-
    א. הקנאה אוכלת אותך
    ב. את לא באמת יודעת מה זה "דפוק אותי". דפוק-אותי זה רק טייטס צמוד-צמוד, שנלבש בלי שום דבר שיכסה מעליו וכל כך צמוד שממש- וסליחה על הצרפתית שלי- אפשר לראות איך הכוס נראה דרכו.
    שום ג'ינס לא משיג אפקט כזה.

  • נטאשה  On דצמבר 17, 2006 at 11:21 pm

    בועז –
    שום דבר לא רע בחצאיות מתנפנפות – בקיץ.
    בחורף אני רוצה מכנסים שיעטפו מכל הכיוונים. אפילו הדוסיות שלומדות איתי לובשות מכנסיים מתחת לחצאית הארוכה.

    חלקנו דווקא שמחות מאד שסוף סוף יש מכנסיים שאמורות, תיאורטית לפחות, להחמיא לנמוכות והצרות שביננו. אלו שמכנסיים מתרחבות לא ממש מחמיאות להן. הבעיה היא לא בגזרה של המכנסיים, בדיוק כמו שהבעיה היא לא בגזרה הנמוכה לכשלעצמה, אלא בעובדה שקשה אצלנו למצוא מגוון וכך נאלצות גם מידות 44, גם המטרחמישימיות וגם המטרשמונימיות ללבוש את אותן הגזרות.
    ו*זאת* הסיבה שבגללה אני לא קונה סקיני – לא סובלת להראות כמו קורבן-אופנה, גם לא כשהיא לטובתי.

  • שלומית הברון  On דצמבר 17, 2006 at 11:37 pm

    כלומר, לא שאכפת לי ברמה העקרונית, אני הרי מידה גדולה (כל מידה מעל 40 נחשבת בישראל מידה גדולה וסבבה, קיבלתי עליי את הדין), אבל… משום מה חנויות למידות גדולות חושבות שאם את מידה 44, את מיד אוהבת גם פאייטים (פייטים?! איך כותבים את זה?) וגם ריקמות מהממות של דרקון. מוזהב נניח.
    אני הולכת על בגדי מעצבים במכנסיים (600 ש"ח הפריט) וחולצות יד שנייה (30 ש"ח הפריט). זה מתאזן לי כלכלית.
    ובעניין הקנאה – כאילו… דה! ברור, בגלגול הבא אני רוצה להיות כוסית, לדעתי מגיע לי.

  • דנה  On דצמבר 18, 2006 at 12:35 am

    למה נראה לך שאת פחות "קורבן אופנה" ופחות נתונה למניפולציות של עולם הפרסום/שיווק/אופנה אם את קונה מכנסי מעצבים ב-600(!!) ש"ח?
    לי זה נראה שבחורה שקונה סקיני ג'ינס פחות נכנעת לצו האופנה ממך.

  • בועז כהן  On דצמבר 18, 2006 at 12:48 am

    אני קורבן אופנה לא פחות ממי שקונה סקיני ג'ינס.

    אכלתי היום סופגניה ועכשיו אני לא נרדם מהייסורי מצפון.

    לסבא שלי זה לא היה קורה.

    ונטאשה, מכנסיים "אמורים", מכנסיים "מתרחבים", מכנסיים "צמודים".

    מכנסיים נהגים בלשון זכר.
    (-:

  • דנה (אחרת)  On דצמבר 18, 2006 at 4:53 am

    אילולא החנויות הישראליות היו לוקות בתסמונת העדר הדוהר ומציבות על המדפים גם אלטרנטיבות.
    כשאין משהו אחר בנמצא, ומה שיש בארון כבר לא ממש מתאים (מטעמי מידות) ו/או חגג יום הולדת מופלג, אין ברירה אלא לקנות בגדים.
    וכשזה מה שיש בחנות, כמעט ואין ברירה אלא להפוך לקרבן אופנה. עד כמה שזה יטריף את הדעת.
    אגב, גם במידה 40 סקיני ג'ינס נראים חרא. אולי במידה 34 הבלתי אפשרית הם נראים מצוין.

  • שלומית הברון  On דצמבר 18, 2006 at 7:18 am

    אם היו כאלה בלי פאייטים ורקמה של דרקון במידה שלי. אני נכנעת כי אחרת אלך עירומה.

  • ערס פואטי  On דצמבר 18, 2006 at 7:28 am

    כדי שנשים יוציאו את העיניים אחת לשניה. לא יהיה סקיני ג'ינס – יהיה משהו אחר. וסבא שלי היה אומר – העיקר האישיות. אבל תנסו פעם להגיד את זה למישהי בתור מחמאה.

  • שלומית הברון  On דצמבר 18, 2006 at 8:26 am

    כן כן ונשים גם שונאות זו את זו ותוקעות אחת לשנייה סכין בגב. אהא. בטח.

  • תמי  On דצמבר 18, 2006 at 9:06 am

    דפוק זה פעיל. הידפק זה סביל. כמו שכתוב זה פעיל והיכתב סביל. ציווי אינו קשור לסביל/פעיל.

    צו האופנה תמיד מעדיף רזות. הוא מתוכנן לרזות. סקיני הוא פשוט דוגמה קיצונית יותר. ורדיפה אחרי צו האופנה מוודאת הוצאה כספית שוטפת גבוהה. כי אם תלכי עם הג'ינס שקנית ב-500 ש"ח בשנה שעברה, ובינתיים הגזרה השתנתה, כבר לא תהיי אופנתית.

    אני יצאתי מהמרוץ הזה לפני שנים.

  • רוני  On דצמבר 18, 2006 at 10:42 am

    זו בסך הכל אופנה, ואפשר יפה מאוד לסובב לה את הגב. נכון, זה קשה ומעצבן, במיוחד כשחנויות האופנה בארץ הן עדר וקשה מאוד למצוא שם משהו שלא נופל בול לקונבנציות. אז מתאמצים קצת יותר. אני זוכרת את העצבים שהיו לי במשך שנים כשחיפשתי ג'ינס לא-נמוכים-עד-פורנוגרפיה, ובסוף מצאתי כמה, והם היו לא רעים בכלל. וגם היום אפשר למצוא ג'ינס שהם לא סקיני.

  • בלוגלך  On דצמבר 18, 2006 at 11:26 am

    כל אחד וההגדרה שלו: אני מכיר את המונח כשהוא מתייחס למכנסיים קצרות מאוד, מהסוג שנערות הגלגליות לובשות בסרטים משנות ה-70 או בוניס ביץ'. לא ממש רלוונטי לג'ינס, צמוד או לא.

  • טובה  On דצמבר 18, 2006 at 3:13 pm

    אותי קוממה מאוד הפרסומת של קסטרו, שהחפיצה (מלשון חפץ) את האישה.
    הדוגמנית לא מעניינת, רק הרגליים שלה, שעברו ריטוש פוטושופ מציצות בכל תחנת אוטובוס.
    ילדות בנות 10 ומעלה (וגם "ומטה", למרבה הצער) בטוחות שככה צריכות להיראות ירכיים. ילדות שבדיוק בגיל הזה מתחילות להתעגל כחלק מהגדילה הנורמלית שלהן והירכיים שלהן לא נראות כמו בתמונה. הפרסומת הזו היא עוד נדבך ביצירת הפרעות אכילה. מצד שני, יכול להיות שעשו אותה בכוונה כך כדי ליצור רעש תקשורתי ותשומת לב ציבורית. כך או כך, זה מרגיז.
    קשה לי להבין למה החנויות מדווחות על ביקוש היסטרי לדגם הזה: אני צופה אדוקה בתכנית "מה לא ללבוש" של ה-BBC, ואחד הכללים שם הוא שמכנסיים לא צמודות בקרסוליים מחמיאות יותר לגוף הנשי…
    את השם "סקיני ג'ינס" אני פשוט מתעבת. המילה "סקיני" (על פי בבילון) משמשת לתיאור מישהו שהוא "עור ועצמות". זה אולי טרנדי ומגניב להשתמש בביטוי הזה אבל הוא מאוס ומעודד הרעבה עצמית. עוד כלי נשק בארסנל ה"טרור" של הרזון.

  • עומר  On דצמבר 23, 2006 at 1:26 pm

    אני כמובן מזדהה מאוד עם הביקורת שלך, אבל חושב שבאיזשהו מובן היא מפספסת את הנקודה החשובה באמת.

    הסקיני ג'ינס הם *התרסה*.
    הקמפיין הזה של קסטרו הוא קמפיין שמאוד מודע לעצמו. כל מה שאנחנו אומרים על חפצון האישה, אידיאל היופי הבלתי אפשרי וכו' וכו' כמובן נמצא שם, אבל המקום המוקצן שאליו הסקיני ג'ינס לוקחים את זה גורם להם להיראות כתגובה מתריסה לביקורת הפמיניסטית/אנטי-קפיטליסטית על עולם האופנה. אם הסטנדרטים האופנתיים הרגילים הם סוג של אנורקסיה, הסקיני ג'ינס הם פרו-אנה (http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=220626&sid=127). זה נראה כאילו הביקורת על מיתוס היופי התחילה לצבור דומיננטיות תרבותית כזו, שגורמת לקובעי הסטנדרטים האופנתיים להתחיל לחוות את עצמם (או לפחות להציג את עצמם) כאנדרדוג, כהתרסה נגד הקונפורמיזם החדש של "את יפה כמו שאת". המסר של הסקיני ג'ינס הוא "אני ארעיב את עצמי ואהיה קורבן אופנה אם בא לי, וכולכם יכולים לקפוץ".

    זה לא אומר על הסקיני ג'ינס שום דבר טוב, אבל עצם העובדה שהחבר'ה הרעים מתחילים להיכנס למודוס של התגוננות אומרת שמיתוס היופי בגרסתו הנוכחית מתחיל לקרוס. הביקורת עליו היא כבר לא נחלת השוליים הסהרוריים, אלא היא כבר מוצאת את דרכה עמוק לתוך המיינסטרים. אנחנו מנצחים!

  • דרור פויר  On דצמבר 24, 2006 at 7:41 pm

    לא ראיתי את הפרסומת שאתם מדברים עליה, אבל אני בדעתה של חלי – סקיני ג'ינס זה דווקא אחלה דבר. לא יותר מחפצן מדברים אחרים ולבטח יותר בטוב טעם מכל הזוועות של החוטיני הזה שיוצא החוצה וכל זה.
    וכמו שאמר פה מי שאמר, "דפוק אותי" מתיישב עם המון דגמים וצורות, מה שאומר שזה לא הבגד שאומר דפוק אותי, זה האטיטיוד

  • דניאל-עודד קדם  On ינואר 6, 2007 at 1:50 am

    ומה לעזאזל מושך במראה האנורקטי??

    אף-פם, לא ממש הבנתי… נהפוך הוא. ובמיוחד עכשיו, כשאפילו צהובון כ"מעריב" כבר הודיע, שבריא יותר להיות שמנים…

  • תא  On ינואר 29, 2007 at 8:56 am

    לדעתי, דווקא הרתיעה מהסקיני ג'ינס היא עוד סממן של החמרת פולחן הרזון מאז שנות ה-80.

    בואו נראה:
    שנות ה-80, אישה במידה 40 לובשת סקיני ג'ינס. נו, אז כשהיא לובשת אותם אפשר לראות שיש לה ירכיים. ירכיים!!! אז מה? מי אמר שזה רע שלאישה יש ירכיים, ומי אמר שהירכיים האלה הם פגם ששומה עליה להסתיר בקפדנות במכנסיים מתרחבות או בשמלות מתנפנפות? אשת שנות ה-80 לובשת סקיני ג'ינס על הירכיים הקצת עגלגלות והחביבות שלה, מסתכלת בראי, לא יודעת שירכיים אמורה להיות מילה גסה ומרוצה מאיך שהיא נראית. אשת שנות ה-2000, לעומת זאת, רואה פריט שרואים בו שיש לה ירכיים והצורה שלהן לא לגמרי ישרה, מתחלחלת ופוסקת שרק בעלות מידה 34 יכולות להרשות לעצמן ללבוש בגד כזה.

    למכנסיים שצמודים לכל האורך לא קראו אצלנו "מכנסי דפוק אותי" כשהייתי בתיכון בשנות ה-80. "מכנסי דפוק אותי" קראנו למכנסיים שממש התפוצצו על הבחורה שלבשה אותם, שהיה נראה שהיא בקושי יכולה לנשום. "סקיני ג'ינס" לא חייבים להיות ככה.

    ואגב, גם אם אני כבר כן אחשוב בשפת האסתטיקה של שנות ה-2000 (בכל זאת, גם אני חיה כאן עכשיו ומושפעת מהאופנה הכללית, וגם לי קשה פסיכולוגית לחשוב על לבישת סקיני ג'ינס כאן ועכשיו אחרי שהתרגלתי ללבוש באדיקות רק דברים שמסתירים את הירכיםם. אני מידה 38 אגב) – סקיני ג'ינס דווקא כן מתאימים לא רק למבנה גוף גבעולי כמו של אודרי הפבורן. יש סדרת צילומים יפהפייה בשחור לבן, של מרילין מונרו, שצולמה זמן לא רב לפני מותה, על חוף הים. היא לבושה טייץ או סקיני ג'ינס (אם זה טייץ זה רק מחזק את הנקודה שלי – טייץ לא פחות מבליטים את הירכיים מסקיני ג'ינס) וסוודר גדול. והיא נראית מדהימה. השילוב של מכנסיים צמודים לכל אורכם וסוודר גדול, או חולצה גדולה, מתאים גם לגוף "פלייבוי" כמו שהיה לנורמה ג'ין: פלג גוף עליון מפותח (חזה וישבן בולטים) ורגליים דקות וחטובות.

  • תא  On ינואר 29, 2007 at 9:05 am

    כמי שחיה בעבר כמה שנים באירופה, לא ברורה לי התאניה והאניה שאני שומעת על כמה ששוק הבגדים הישראלי מתאפיין ב"עדר". דווקא באירופה יש הרבה יותר "תלבושת אחידה" ונשים רבות רבות ברחוב יתלבשו באותן גזרות ספורט-אלגנט סטנדרטיות ואותם צבעים (אפרוריים למדי). כשחייתי שם בשנות ה-90, למשל, רוב הנשים הלא-מחוייטות הלכו עם טייטס שחורים, מעיל עור עם כיווץ במותן ותסרוקת "שובבה" זהה. לנשים הכן-מחוייטות הייתה תלבושת אחידה משלהן. דווקא בישראל אפשר למצוא מגוון סביר של בגדים ובמחירים לא מאוד יקרים, אם רק מחפשים לא רק בבתי האופנה השגרתיים. וממש לא חייבים לשלם 600 שקל על מכנסיים.

  • סקיני פני צלקת  On פברואר 19, 2007 at 3:33 pm

  • לצפונבונית הפוסטמית  On מרץ 16, 2007 at 8:28 am

    עירית! יצא לי לקרוא במקרה את התגובה שלך הבוקר והיא גרמה לי להתפקע מצחוק-ממש כך- להתפקע!

    ולסיכום-אוי עירית…..את כזו מגה פוסטמה! כאילו דה:X

  • נעמה  On אוקטובר 1, 2007 at 5:21 am

    גם לנשים רזות מגיע שיהיה להן מה ללבוש!
    רואים איך השמנות מתחילות לקנא ולבוא בתירוצים, שהגוף הנשי כמו שהוא זה הכי יפה, שזה אנורקטי ולא בריא, וכו' וכו'…
    תירוצים של שמנות! סקיני ג'ינס נראה רע על שמנות, אז שילכו לקנות מכנסיים עם דרקונים בחנות למידות גדולות, או שיעשו דיאטה!
    די כבר להאשים את הרזות שהן קורבנות אופנה! אתן הייתן מתות להיות רזות כאלה וללבוש סקיני ג'ינס ולהראות את הגוף היפה שלכן! אז תפסיקו כבר עם הקנאה הזאת!
    הדבר היפה היחיד בגוף של השמנות זה החזה הגדול. ולפעמים גם הפרצוף. אז תדגישו את החזה ותעלימו את הירכיים השמנות שלכן ותסתמו.

  • אלקס  On נובמבר 10, 2007 at 2:41 am

    אתם צריכים להסביר לי את זה עוד הפעם🙂

  • חיים  On אוגוסט 4, 2010 at 12:54 am

    את מתוקה מהממת ומדליקה

כתיבת תגובה

