"אל תיסעי בטרמפ עם גבר מוזר, וזיכרי שכל הגברים מוזרים"

אחיותיי ואחיי, לרגל יום האישה הבינלאומי 2007, מוגשים לכם בזאת, ציטוטים מפי נשים וציטוטים על נשים. חג שמח!

 

* * *

"המהפכה הפמיניסטית היא המהפכה החשובה והמשמעותית ביותר בתולדות האנושות" (פרופ' ישעיהו ליבוביץ')

 

"אף אחד לא מתנגד שאישה תהיה סופרת טובה, פסלת טובה או חוקרת טובה כל עוד היא מצליחה להיות גם איזה טובה, אימא טובה, להיראות טוב, להיות נעימה, להתלבש יפה, להיות מטופחת ולא תוקפנית" (מריה מנס)

 

"אישה ללא גבר, היא כמו דג בלי אופניים." (גלוריה סטיינם) 

 

"באוגוסט חגגנו, בעלי ואני, שלושים ושמונה שנות נישואים. את יודעת מה קלטתי פתאום? שאם הייתי הורגת אותו בפעם הראשונה שהמחשבה עלתה בדעתי, עכשיו כבר הייתי משתחררת מהכלא" (אניטה מילנר)

 

"כמה מכן התחילו לצאת עם מישהו פשוט כי היו עצלות מכדי להתאבד?" (ג'ודי טנוטה)

 

"הבעיה איתן, עם הפמיניסטיות, היא שהן לא אסתטיות, לא מטופחות, לא מאופרות ושמנות" (ג'ודי שלום ניר מוזס)

 

"גברים מיטיבים לקרוא מפות מנשים. זה כך משום שרק המוח הגברי מסוגל להתייחס לסנטימטר כאילו הוא שווה מאה קילומטר" (רוזאן בר)

 

"אל תיסעי בטרמפ עם גבר מוזר, וזיכרי שכל הגברים מוזרים" (רובין מורגן)

 

"כדי שאישה תוכיח את יכולתה, היא צריכה להיות טובה כפליים מהגבר המקביל לה. למרבה המזל, זה לא כל כך קשה" (קנדיס בורגן)

 

"גברים דורשים תמיד קצת מרחב לעצמם, אבל לתת לגבר נשוי מרחב, זה כמו לתת לכלב מחשב אישי: לא לסביר שהוא ישתמש בו בצורה נבונה (ג'רי הול)

 

"הגברת הילודה היא תנאי הכרחי לקיומה של ישראל, ואישה יהודית שאינה מביאה לעולם לפחות ארבעה ילדים… מועלת בשליחות היהודית" (דוד בן גוריון)

 

"הרבה נשים אינן רואות את עצמן כמופלות לרעה, ואין הוכחה טובה מכך למצבן" (קייט מילט)

 

"יש מעט מאוד משרות שממש דורשות זין או כוס. כל יתר המקצועות צריכים להיות פתוחים לכולם" (גלוריה סטיינם)

 

"נשים שרוצות שוויון בין נשים לגברים הן בעלות שאיפות מוגבלות" (טימותי לירי)

 

"הבעיה עם חלק מהנשים היא שהן מקימות רוב מהומה על מאומה – ואז מתחתנות איתו". (שֶר)

 

"התחתנתי עם אדם שאינו ראוי לי. כך זה אצל כל הנשים" (ליידי ננסי אסטור)

 

"סבתא שלי הייתה אישה קשוחה מאוד. היא קברה שלושה בעלים. שניים מהם רק נמנמו" (ריטה רודנר)

 

"אני מבינה לחלוטין מדוע נשים מתות בלידה – זה עדיף". (שרי גלזר)

 

"מפרסמים עכשיו תחתוניות נושמות. אין ספק שגבר הוא שהמציא את המוצר הזה. שום אישה לא הייתה ממציאה תחתוניות שיש בהן חורים קטנים, היא הייתה ממציאה תחתוניות עם לשונות קטנות". (דיאן פורד)

 

"הדרך המהירה ביותר לליבו של גבר, היא בין הצלעות" (רוזאן בר)

 

"כדאי בהחלט לחכות, אפילו שנים, לגבר נכון, אבל עד אז אפשר לבלות רגעים נפלאים עם הגברים הלא נכונים" (שֶר)

 

"עזבי אותם רגע לפני שהם עוזבים אותך" (בריז'יט בארדו)

 

"זו לא נחיתותן של הנשים שגרמה לחוסר החשיבות שלהן בהיסטוריה. זה חוסר החשיבות ההיסטורית שלהן שחרץ את דינן כנחותות" (סימון דה-בובואר)

 

"אומרים לנו שלאישה יש כל הזכויות שהיא רוצה, ואני מתביישת לומר שאפילו נשים אומרות לנו זאת. הן טועות כשהן מפרשות את הנימוס הגברי וחושבות שמדובר בזכויות…" (לוסי סטון)

 

"בעשרת הדברות כתוב 'לא תנאף' ו'לא תחמוד אשת רעך', אך לא נאמר דבר על הטרדה מינית" (יואל מרקוס)

 

"הנשים של ימינו רחוקות מאוד ממנהגן. הן רוצות לכתוב ולהיות סופרות". (מולייר)

 

"צריך להבין שככל שהפמיניזם מתגבר, זה הולך על חשבון מישהו. זה הולך על חשבון זה שהאשכים של הגברים קטנים" (פרופ' צבי נאור)

 

______________________________________________________

כל ציטוטים מתוך:

1. גוון מקסאי "ליפשטיק – נשים מדברות על זה" הוצאת כתר, ירושלים 2002

2. מוסף הארץ 15.9.1995, "250 העצות הטובות ביותר בעולם"

3. טלי רוזין "מה זה בכלל פמיניזם?", הוצאת זמורה ביתן, תל-אביב 2000

4. ויקיציטוט

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שפי  On מרץ 9, 2007 at 11:44 pm

    האמירה הכי מוצלחת בעיניי (כאן) היא של טימוטי לירי.
    את האמירה של גלוריה סטיינם לא בטוח שהבנתי, היא נשמעת לי כמו שורה משיר של בוקובסקי וכיו"ב.
    הכי לא הסכמתי עם האמירה של בריז'יט בארדו – אני מאמין שזה לא חשוב מי עוזב את מי.
    הכי חלשה בעיניי היא ההתבטאות של מרקוס.

    משהו משלי, מתוך רשימתי זאת:
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=98991&blogcode=2247525

    "רוב הנשים לא אוהבות ספורט. כי זה רק משחק. כנ"ל לגבי מה שנקרא אמנות. ומה שנקרא פילוסופיה. אלא אם הן מעורבות אישית. כלומר קודם-כל ישנן אלה שרוצות את הגברים האלה, ואחר-כך ישנן אלה שעובדות בזה".

  • חנן  On מרץ 10, 2007 at 3:47 am

    עכשיו צריך רק לתת לכל הציטוטים האלה מקור גברי ולבדוק מה קורה שם. הרי הייתם צורחות שזה שוביניזם זכרי מטונף אחרי חצי שנייה אם מישהו היה אומר שטויות כאלה.

    סתם שנאת גברים טהורה.

  • מוטי סגרון  On מרץ 10, 2007 at 6:12 am

    ציטוטים של רוזאן בר? קראתי את כול הציטוטים.אם אלה טענות הפימיניסטיות או נשים אחרות יש לכן בעיה גדולה.הרבה אהבה אין שם.

  • שלומית הברון  On מרץ 10, 2007 at 9:23 am

    א. חנן, יש אמירות על נשים בויקיציטוט, תחת הנושא "אישה". אז אתה יכול לגשת.

    ב. אני לא חושבת שכל ציטוט הוא פנינת חוכמה, אבל אני כן חושבת שרובם או חכמים, או מעניינים או סתם משעשעים. ואני מתייחסת לכל אחד מהם הרצינות/חוסר רצינות הראויה להם.

  • ברבוניה.  On מרץ 11, 2007 at 3:08 am

    אגב, אם הייתי מעסיק אותה ואת הבנות שלה בזנות בכפיה (או פשוט מוכר אותן לסרסור), אז כבר הייתי גם אני משתחרר מהכלא, ועכשיו יכול לשבת בכספי הרווחים על חוף זהוב בטאהיטי…

    אלימות חולנית היא אלימות חולנית.

  • שאול  On מרץ 11, 2007 at 9:46 am

    תיגיד לא נשבר לך ממלמחת המינים המזוינת הזו באמת, תתבגרי כבר

  • שי  On מרץ 11, 2007 at 9:56 am

    את פשוט מופלאה. אין כמו קצת פמיניזם עצבני והפגנת קצת עצמאות, ואפילו כוחנות נשית.
    זה מרענן ואפילו מטהר. ומסכים איתך לגמרי, יש לקחת את הדברים בהומור ואפילו קצת לתת לדברים מסוימים לחלחל קצת.
    פמיניזם, כהתעוררות, הוא עניין ראוי, טוב וחשוב

  • שלומית הברון  On מרץ 11, 2007 at 1:43 pm

    אני חושבת שאני די בוגרת, ועוד אני חושבת – שרוב הציטוטים אינם מפגינים שנאת גברים מוחלטת, אבל – זכותכם הטבעית לחטוף את הקריזה. אני עדין מתכוונת לקחת את זה קצת בהומור.

כתיבת תגובה

