עצות פרקטיות לקידום בעבודה והעלאת השכר

ניחנתי ביכולת מולדת הכוללת ביצים מפלדה וזה מה שמאפשר לי להיות מנהלת טובה ומוערכת. לא סתם הדימוי הראשון העולה בראשי הוא ביצים, שאני יכולה לספר לכם… שאין לי. כלומר… לא אמיתיות. נראה שכדי להצליח בעולם העבודה עלינו לעבוד כמו גברים ולהיות גברים ואז גם נוכל להתקדם כמו גברים ולהרוויח כמו גברים. חלק מזה נכון בעיניי וחלק ממש לא. כשהגעתי לחברה הייתי עורכת תוכן יחידה בה, כיום יש תחום תוכן שלם בחברה ואני מנהלת אותו וכן תחומים נוספים. בעיניי זה משום שאני עושה את הדברים הבאים ולא כולם גבריים. ממש לא:

 

העצות נכתבו בלשון נקבה, אבל אני חושבת שהן מסייעות גם לגברים רבים.

 

  1. לא חשוב כמה כסף מציעים לך כשאת מגיעה לעבודה – תמיד תעשי פרצוף ותביעי איזשהו חוסר שביעות רצון. אל תפוצצי את העסק אלא אם הציעו לך כמובן משכורת לא ראויה, אבל גם אם הציעו לך משכורת טובה, תגידי שאת רוצה יותר.
    למה? כי בפעם הבאה שיהיו העלאות שכר בחברה, הבוסים שלך יזכרו שאת היית לא מרוצה ויתנו לך העלאה. אם הם יזכרו שהיית מרוצה, הם יתנו את ההעלאה למישהו אחר – שלא היה מרוצה.
    כדאי לשנן משפטים שאת רוצה להגיד בשיחה, כדי לא להיתקע בלי מילים. משפט טוב אחד יכול להיות: "ציפיתי לקבל יותר כסף, אבל העבודה נשמעת מעניינת וחשוב לי לעבוד כאן, אז בתור שכר התחלתי זה נשמע לי בסדר".

  2. אם שואלים אותך לפני ריאיון עבודה או במהלכו, מהו השכר שאת מצפה לקבל, נקבי בסכום הגבוה ב-2000 ₪ לפחות ממה שאת רוצה לקבל. שיורידו אותך בשכר ההתחלתי, לא נורא. אבל הבוסים כבר יזכרו לנצח שאת מצפה ליותר.

  3. ברוב מקומות העבודה, העובדה שאת עובדת חכמה, מסורה וחרוצה לא תזכה אותך בהעלאה, אלא אם תבקשי העלאה בעצמך. אז בקשי אותה. לפחות פעם בשנה.

  4. אם את בעמדת ניהול – העסיקי נשים בדגש על אימהות – או נשים/גברים שמגדלים ילדים או שיש להם עיסוק אחר משמעותי בחיים. הנה כמה יתרונות שאני מוצאת בעבודה עם נשים ובעיקר עם אימהות (או אנשים בעלי מוקד אחר בחיים – לא רק עבודה):
    *
    הן זריזות ויעילות, מסודרות ותקתקניות
    *
    הן הולכות בשעה X הביתה וכל האווירה בצוות נשארת אווירה שפויה מבחינת שעות עבודה
    *
    אם כל אנשי הצוות הולכים בשעה סבירה הביתה, תוכלי לקדם את מי שבאמת טוב/ה ולא את מי שנשאר הכי הרבה שעות
    *
    הן בדרך כלל נשארות באותו מקום עבודה זמן רב יותר מעובדים אחרים. הן מרוויחות מקום עבודה יציב ואת כבוסית מרוויחה עובדת מקצועית לאורך זמן.

  5. את יוצאת "גדולה" כשאת מקדמת עובדים תחתיך ומשבחת אותם. בוסים רבים שוגים בעיניי בכך שהם מנכסים את עבודת הצוות שלהם, להם. לדוגמה: מגישים מסמך מעולה שכתבה אחת העובדות כעבודה שלהם. זה יוצר מירמור אצל העובדת שיצר משהו מצוין ולא קיבלה עליו קרדיט, מה שיגרום לכך שלא יתחשק לה יותר לכתוב משהו טוב בעתיד. אם מישהו בצוות עשה עבודה טובה מאוד וראויה לשבח, שבחו אותו בפני הבוסים שלכם. אתם תצאו בוסים מפרגנים שיודעים לנהל צוות ולבחור עובדים והעובדים שלכם יהיו מרוצים – כולם יוצאים ברווח מפרגון.

  6. הללי את העבודה שאת עושה. נכון. במידה. את לא רוצה להיות שמוקית בנוצות טווס שכל היום אומרת "אני ואני ואני" אבל ניראות בעבודה זה אחד הדברים הכי חשובים שיש. לא מספיק לעשות עבודה טובה – יש להראות שאת עושה עבודה טובה. הנה כמה טיפים לניראות:

    * בכל חודש או בכל שלושה חודשים הוציאי דוח בן 1-3 עמודים המכיל מידע על מה עשה הצוות/תחום/מחלקה שלך בזמן הזה. הדוח צריך להיות תמציתי מאוד, כדי שמישהו באמת יקרא אותו ויתרשם

    * שלחי דוא"ל בסוף פרויקט מוצלח, או בסוף שלב כלשהו בעבודה האומר – אנו עובדים על כך וכך, העושים במלאכה הם כאלה וכאלה, הצלחנו בזה ובזה

    * הוציאי סטטיסטיקות או גרפים על מצב העבודה אצלכם ושלחי אותם לכל הבכירים פעם בשנה. עם מספרים קשה להתווכח. אם הצוות גדל, אם הרווחתם יותר, אם נכנסו יותר פרויקטים הציגי את הכול בגרף מרשים ולכי לטפוח לעצמך על השכם ברבים.

  7. היי רשמית במקומות החשובים: המקומות החשובים בעיניי הם:

    * בחתימת הדוא"ל שלך שלא יכולה להיות בסגול לילך, לא יכולה להכיל "מוטו לחיים" ולא יכולה להכיל אנימציה מטופשת.

    * בכל דוא"ל שאת מוציאה ולו למישהו הבכיר הזוטר ביותר, כתבתי "שלום ברכה לוי" וסיימי ב-"בברכה, יעל כהן"

    * חתמי תמיד בשמך המלא. כן כן, על כל דוא"ל, על כל מסמך, על כך פסיק מטופש – חתמי בשמך המלא. אם העמית שלך לעבודה הוא ירון מזרחי ואת מיכל. אז הוא נשמע רציני יותר ובכיר יותר, רק משום שהוא כתב את שם המשפחה שלו.

    * דאגי שיהיו לך כרטיסי ביקור. אם העבודה שלך לא מספקת לך כרטיסי ביקור, צרי לך ב-150 ₪ כרטיסי ביקור משלך, נטרליים הכוללים רק את שמך ודרכי התקשרות. את לא יודעת איזה שינוי מעמדי את מקבלת כשאת שולפת כרטיס ביקור מטופש.

  8. נצלי את עובדת היותך אישה
    * עבדי בשיתוף פעולה
    * הקשיבי לעמיתים מתלהמים (שישחררו קיטור) והגיבי רק בסוף
    * התפשרי – אני מוצאת שבדרך כלל זה הפיתרון הטוב ביותר.

  9. הכיני את עצמך מראש לשיחות חשובות. לרוב, קשה לנו להגיד את כל מה שאנו רוצות ברגע שאנו כבר מצליחות לקבוע נניח פגישה עם הבוסים או לדבר על השכר שלנו. לכן, חשוב מאוד להגיע מוכנות. ראשית, הכיני דף מודפס עם כל הנושאים שאת רוצה לדבר עליהם. זו לא בושה לבוא מאורגנת להפך. שנית, הגידי את זה בתחילת הפגישה: "באתי לדבר על כמה דברים שאני מוצאת לחשובים מאוד, לכן התארגנתי מראש לפגישה והכנתי רשימה של נושאים שארצה לדון בה". שלישית, אם יש משהו את יודעת שקשה לך להגיד – הכיני משפטים מראש  ושנני אותם בבית בעל פה, מול המראה! משפטים ששוננו כגון: "אני עובדת כאן שנה וחצי, אני מאוד נהנית מהעבודה ומהעבודה אתכם, אני רואה את עצמי נשארת כאן עוד הרבה שנים ואני מבקשת לקבל העלאה של 1,500 ₪", יותר פשוט לשלוף מהשרוול, כשאת יודעת אותו בעל פה כבר שבועיים.

    עצות נוספות יתקבלו בברכה. בהצלחה!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מלוכסנת רחוקה עורכת  On מרץ 17, 2007 at 11:22 am

    🙂
    שבת שלום

  • תופסת.  On מרץ 23, 2007 at 8:03 am

    איזה כייף לקרוא רשימות כאלה מאורגנות. זה לוקח את מה שאני יודעת ומסדר בצורה הרבה יותר מוצלחת.

  • ירחמיאל  On מרץ 25, 2007 at 3:54 pm

    מדובר על עצה שמי שישמע בקולך עלול למצוא את עצמו עובר על החוק (שויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח – 1988, סעיף 2א)

    "לא יפלה מעביד בין עובדיו או בין מחפש עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, השקפתם, מפלגתם או משך שירות המילואים כמשמעו בחוק שירות הביטחון (נוסח משולב), התשמ"ו – 1986 הצפוי להם בכל אחד מאלה:

    קבלה לעבודה
    תנאי עבודה
    קידום בעבודה
    הכשרה או השתלמות מקצועית
    פיטורים או פיצויי פיטורים
    הטבות ותשלומים הניתנים לעובד בקשר לפרישה מעבודה".

    (עד כאן לשון החוק)

    החוק מדבר על "אפליה" באופן כללי, ולא רק על אפלייה לרעה, כפי שעלולים לחשוב.

  • שלומית הברון  On מרץ 25, 2007 at 7:40 pm

    אני לוקחת עובדים קודם כל על פי המקצועיות שלהם, אבל אני בהחלט מקדמת אנשים שונים בצוות – ולא רק את מי שיכולים לעבוד משרה מלאה ושעות נוספות.

  • שי פישר  On מרץ 26, 2007 at 2:42 pm

    "הן זריזות ויעילות, מסודרות ותקתקניות"
    מניסיון שלי, זה לא נכון.
    נשים הן בטלניות, פטפטניות ועושות חצי עבודה, שלא לדבר על היעדרות מוגברת. אני ממליץ להעסיק דווקא גברים, שיבצעו את העבודה ללא ספק על הצד הטוב ביותר.

  • הדס  On אפריל 15, 2007 at 6:25 pm

    שלומית-תודה, וסחתיין על הענייניות והעדר הטון הניו-אייג'י
    שי- צר לי על נסיון חייך המריר, כנראה שלפעמים אנשים באמת מקבלים את שמגיע להם

כתיבת תגובה

