לכל המאוננות באשר הן

על הכריכה אמנם לא נתנו לגילי פליסקין לכתוב את המילים: "אוננות", "לאונן", "מאוננת" או כל תצורה אחרת של העניין, אבל הספר "דברים שרציתי לגעת – מבט אינטימי לעולם המיניות העצמית של נשים" [הוצאת ידיעות ספרים-ספרי חמד, 2007] מדבר אך ורק על אוננות נשית.

 

הספר נפלא ונהדר, פליסקין מספרת כיצד בעברה הייתה האוננות לסוד הכי כמוס שלה, סוד שהיא חשה בו בושה גדולה ואיומה, סוד שליווה אותה לאורך כל ילדותה. בספר היא מראיינת כמה עשרות נשים בכל הגילים (המבוגרת ביותר בשנות ה-90 לחייה) על המקום של האוננות בחייהן. הספר סוקר את תולדות הספרות המינית על אוננות, את המסרים שקיבלנו על אוננות (בני הדור שלי בוודאי יזדהו עם כל הכתוב על "על בנים ועל בנות" לטוב ולרע), אוננות מבחינה נפשית, אוננות מבחינה חברתית, עם גברים, בלי גברים וכן פרקים על עבודת יד בתכלס, איך עושים את זה בדיוק והמלצות על ספרות מינית ועל ספרי הדרכה מינית.

 

אני מביאה לכם ציטוטים מעדויות מהספר וציטוטים מתוך הספר – שמצטט הרבה ספרים חשובים אחרים – רוצו לקרוא, קנו לחברות ולחברים, החזיקו בבית שהבנות שלכם יגדלו לעולם מאונן יותר.

 

"אצל האישה פחותות הרבה הסיבות לשימוש באוננות מאשר אצל הגבר, הואיל ואין היא סובלת כמוהו מהלחץ הפיסי ומהגירוי הבא מחמת הזרע המרוכז. האישה יכולה להיות סבילה וביתר סבלנות מאשר הגבר ולחכות להזדמנות של חיי מין טבעיים…" (ד-ארנסט-הלזהר, מתוך הספר "גבר ואישה" הוצאת אור מבית אחיאסף, 1937)

"זה היה טיפול קבוצתי – והמדריכה אמרה משהו, אני לא יודעת מה היא אמרה, ואז היא אמרה, 'טוב, לא שאלתי אתכן איך אתן מאוננות – אז בבקשה תגיבו.' ואני זוכרת שאני הייתי בשוק ובאימה – א' שהיא אמרה כזה משפט ו-ב' – זה נתן לי להבין שכנראה נשים מאוננות" (עדותה של יהודית עמוד 82, הפרק (אי)דיבור על אוננות)

"עכשיו יש חובה גם לנשים לגמור, וזה לא יפה כשנשים לא גומרות אז זה קצת עונש – זה הפך לקצת עונש כזה של 'או קיי, עכשיו חייבים שתגמרי אז נעשה את זה' – מן מטלה כזאת" (עדותה של ענת, עמוד 188, הפרק אוננות, סקס זוגי וזוגיות)

"כ-20 אחוז של הנשים מסרו, כי ביצעו לפרקים החדרות בנרתיק בקשר עם אוננותן. רק נשים מעטות במדגמנו מסרו באופן ברור, כי השתמשו בחפץ כלשהו שהחדירו אותו לתוך הנרתיק עצמו. לעומת זאת, רבים הגברים, המבססים את תפיסתם על הבנתם-הם את המשגל ועל יהירותם בנוגע לחשיבות אברי-המין במשגל, וסבורים על-כן כי כל אוננות אישה כרוכה בהכרח בהחדרת אצבעות או כל חפץ אחר לתוך עומק הנרתיק" (התנהגותה המינית של האישה, אלפרד ק' קינסי ושות' הוצאת אחיאסף 1954)

"הנכד שלי כשהיה קטנצ'יק, מיום שהורידו לו חיתול – היד הייתה שם כל הזמן. כל הזמן הוא משחק. אז שישחק! עובדה שזה נעים לו. הנכדה הקטנה, שהיום היא כבר חיילת, גם לא הוציאה את היד משם. לנכדים שלי כל הזמן אמרתי, 'תעשו מה שאתם רוצים', קיבלתי הדרכה מהילדים שלי שלא להעיר לילדים שלהם, לא להגיד 'אל תעשה את זה'…" (עדותה של אורה, עמוד 259 הפרק כשהפרטי פוגש את הציבורי)

"בסדנה ביקשו מאיתנו להסתכל, כל אחת לתוך הואגינה של עצמה, עם מראת יד קטנה כזאת. ואז, אחרי שבדקנו בעדינות, היינו צריכות לדווח לכל הקבוצה מה ראינו. אני חייבת להגיד לכם שכל מה שידעתי על הואגינה שלי עד לאותו רגע היה מבוסס על שמועות או המצאות… זה תמיד הביך אותי להסתכל עליה…בהתחלה הואגינה שלי לא בדיוק שימחה אותי מבחינה ויזואלית. משהו כמו הפעם הראשונה שרואים דג חתוך, פתוח לרווחה… זה היה כל כך חי, כל כך אדום, כל כך טרי… הואגינה שלי הרסה אותי. היממה אותי. לא יכולתי לדבר כשהגיע התור שלי… הייתי תחת השפעה של מה שהאישה שהעבירה את הסדנה קראה "הקסם הואגינלי". זה התבטא בזה שכל מה שרציתי לעשות עד סוף החיים היה לשכב שם על השטיחון שלי עם הרגלים פתוחות ולהסתכל על הואגינה שלי" (מתוך "מונולוגים מהואגינה" הקטע – סדנת ואגינות)

בברכת – צאנה, ראנה ואוננה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודית  On מאי 12, 2007 at 9:09 pm

    ולא אומר כלום.
    ספר למי שרוצה לבזבז עוד קצת כסף
    הקטע שקשור לכך "שנשים לא צריכות את זה"
    מטופש ושיקרי.
    הכל קשור באופי

  • שלומית הברון  On מאי 12, 2007 at 9:18 pm

    מדובר בציטוט מספר משנת 1937

  • עזי  On מאי 12, 2007 at 10:05 pm

    קראתי את הספר – מדהים, מרתק, חשוב!

    וכרגיל – אחלה פוסט!

  • קארן הורני  On מאי 13, 2007 at 1:22 am

    זה משחרר את הגברים שלי מהצורך לדאוג לאורגזמה שלי וזה נותן לי את האפשרות גם להיבעל וגם לגמור כמו שאני אוהבת בדיוק

  • יערה  On מאי 13, 2007 at 2:30 am

    בהשוואה לגברים.
    גם לנשים יש ייצר מיני מפותח אבל אצל הגברים הרבה יותר.

  • שלומית הברון  On מאי 13, 2007 at 7:05 am

    יצר מיני הוא דבר אישי לחלוטין. אני אומרת קראי את הספר ואולי עוד איזה אחד או שניים מהרשימה, כולם מעניינים.

  • מוריס אברג'יל  On מאי 13, 2007 at 9:12 am

    לנשים יש יצרים מיניים עזים ודחף מיני חזק כמו של גברים (ולעתים קרובות, אפילו יותר מגברים)

    אבל נשים כובשות אותו יותר. הרבה יותר. הן בולמות את עצמן. מונעות מעצמן את מימוש תאוותן. גם כשהן ממש צריכות ורוצות זין בתוכן – נשים עוצרות, מסיבות שונות ומשונות – ולא מרשות לעצמן סיפוק מיני טבעי ופשוט, לעתים קרובות.

    לכן זה לא מקרי שנשים מאוננות פחות, שנשים נתקלות בבעיה להגיע לאורגזמה ונשים יותר עצבניות

  • שלומית הברון  On מאי 13, 2007 at 9:36 am

    החינוך שנשים מקבלות בנוגע למיניות הוא הרבה יותר מבלבל, מוסרני ומעצבן ולכן הקשר שלהן לעצמן ולמיניותן הוא לעיתים סבוך יותר.

    נשים לא מאוננות פחות. רוב הנשים מאוננות, זה מה שאני למדתי מהספר של פליסקין, נשים נתקלות בבעיות להגיע לאורגזמה מכל מני סיבות ואין כל קשר בין כל זה לבין ה"מסקנה" שהגעת אליה שנשים עצבניות יותר. נשים אינן עצבניות יותר, תסתכל על הכביש, על העבודה, על אלימות… נשים לא שותפות לאלה יותר מגברים (להפך).

  • הזוייה  On מאי 13, 2007 at 10:15 am

    האמת שלא צריך לקרוא ספר כדי להתחבר לוואגינה ומסתריה. פשוט ההתניות החברתיות אוסרות לדבר על זה בפומבי, ואני דווקא חושבת איזה יופי שמישהו פותח דלת להיכנס לעובי הקורה ולדבר בקול על מה שדומם,להפליג בגילויי אוננות מפתיעים ולגלות שאין מה להיבהל ממסתרי הדגדגן וללמוד את חדוותו. שלא נדבר על הרוגע, השלווה, ההרפיה שבאקט האוננות שמרוקן את הגוף ומביא אותו לנירוונה. אני מדמיינת את הוואגינה שלי לפרח לוטוס ומביטה על פלאיו ומסתוריו כמו על יצירת אומנות.

    גברים חוששים שעשר האצבעות שלנו יחליפו את האביזר הטמון בין רגליהם ואני אומרת. כשאין ברירה אין כמו עבודת ידיים טובה לפחות פעמיים ביום והרבה דמיון.
    אם לא מדברים לא עושים.

    תודה על הרשומה, כהרגלך המילים שלך מתגלגלות כמו כדורי צמר משתובבים

  • מוריס אברג'יל  On מאי 13, 2007 at 2:36 pm

    גברים גומרים תמיד, בלי שום בעיה, וזה בכלל לא קשור לאיכות הזיון ו/או לאשה שאיתם. עם אשה מגרה ומצטיינת – הם יגמרו מצויין. וגם אם מישהי שתשכב כמו בלוג איטונג הם יגמרו בסדר גמור.

    זה מפני שלגברים אין רגשי אשמה, מוסר כליות ויסורי מצפון בנוגע למיניותם. גברים יודעים ומרגישים שיש לכם זכות (ואף חובה) לגמור בכל אקט מיני, ולא משנה מהו. אנאלי, בנאלי, אוראלי. גברים גומרים

    לא כך הנשים. נשים כל-כך מלאות חרדות לגבי הגוף שלהן, כל כך טעונות בפאניקה מהמיניות שלהן, מהיצרים והתשוקות, כל כך גוררות למיטה דברים שאינם קשורים כלל ובכלל לסקס – שלא נשאר להן מקום נפשי פנוי להנאה נטו.

    אני כותב זאת בצער רב ובכנות מוחלטת.
    הייתי מעדיף שהנשים שאיתי, והנשים בכלל, יגיעו לאורגזמות רבות ומרובות כל פעם, עם כל אחד.

    רק שזה לא קורה, וזה לא רק באשמת הגברים (יש כאלה שאכן לא יודעים איך לזיין, אבל יש כאלה שכן יודעים – וגם איתם יש להרבה נשים בעיות לגמור).

    ברגע שגבר מגיע למיטה, לא איכפת לו מכלום. לא איכפת לו אם היא חכמה, טובת לב, משכילה, עשירה, רוצה ילדים או מצביעה למפלגת הגמלאים.

    ברגע שגבר מגיע למיטה, הכל מת – ויש רק את התשוקה ליהנות ולגמור הכי טוב שאפשר. וזהו.

    אצל נשים זה לא כך. האלמנט הרגשי כל כך משמעותי ומכריע, שמי שנדפק מזה (הופה, איזה משחק מלים…) – אלה רק הנשים.

    וחבל.

    מוריס אברג'יל

  • יעל ישראל  On מאי 13, 2007 at 3:08 pm

    גם אני הבטחתי לגילי לכתוב, ואנסה לעשות זאת בקרוב. זה ספר שממש מתעלמים ממנו בתקשורת. סמפטום למה שהיא כותבת עליו, נכון? זה שמתעלמים עדיין מאוננות של נשים. טאבו. קשר שתיקה.

  • מוריס אברג'יל  On מאי 13, 2007 at 3:15 pm

    לדעתי, נשים שמאוננות בחופשיות ולעתים קרובות הן נשים שמחוברות היטב למיניות שלהן.

    נשים שמאוננות באופן סדיר הן נשים בעלות דחף מיני חזק, נשים שזקוקות לפורקן המיני באשר הוא (בניגוד לסיפוק המיני, שהוא שילוב של הפורקן הפיזי יחד עם שביעות הרצון הנפשית)

    נשים שמאוננות הן זיון הרבה יותר טוב. הן לא נשארות מתוסכלות אף פעם. הן תדענה לעשות לעצמן ביד, גם במהלך הזיון, כדי להגיע לסיפוק בכל מקרה.

    אני מעריך מאוד נשים כאלה.

    מוריס

  • צינגלה  On מאי 14, 2007 at 1:42 am

    כן הבנו שאתה אוהב נשים מזדיינות ומאוננות תפשת טרמפ על רשימה עניינית שגברים קוראים אבל נשים מגיבות, אבל אתה מגיב פה כמו איזה ערס שמחפש לעשות נפשות לזיונים שלו.
    חאלאס יא עארס!

    הכל עניין אישי לגמרי מוריס
    וכשאתה תדאג לחנך את הבנות שלך להזדיין עם כל העולם, תטיף מוסר לנשים מבוגרות למה הן מתנהגות בפחד או בחשש.

    תן לבנות שלך מה שבא להן ותראה מה ייצא מהן
    פריחות ונערות ליווי אחת אחת.
    בהצלחה!

  • מוריס אברג'יל  On מאי 14, 2007 at 1:40 pm

    השם שלי הוא מוריס אברג'יל.

    ופרט לטעות הבסיסית שלך באיות פשוט של שם המשפחה שלי – ההתייחסות שלך למה שכתבתי היא התייחסות לא עניינית, לא אינטיליגנטית, פחדנית-אנונימית וגם גזענית

  • צינגלה  On מאי 14, 2007 at 2:53 pm

    ומתחזה לאברג'ל.
    אין לך אתר ואתה משקר בלי בושה
    למה אתה לא הולך לצ'טים?
    מצאת פה מקום טוב, מה?

    ההתייחסות אליך היא נגזרת של מה שכתבת
    את הבנות שלך אתה שומר טוב, אבל נשים שלא מהמשפחה צריכות לתת סקס, מה?

    כולן מטומטמות אחרי הזיון רק אתה הכי חכם
    ומה שכתבתי גאוני ביחס לבולשיט שתקעת
    חתיכת כלומניק שמחפש טרמפ!

  • אלינור ברגר  On מאי 14, 2007 at 6:15 pm

    אל תהססי.

  • שלומית הברון  On מאי 15, 2007 at 8:53 am

    בדרך אני מוחקת רק אנשים שנוהגים באלימות הפגנתית. אבל תודה על העצה, אני כמובן מתחבטת בזה לא אחת.🙂

  • גילי פליסקין  On מאי 17, 2007 at 3:05 pm

    שלומית יקרה עד מאוד.
    בטעות בטעות הגעתי לבלוג שלך, ואיזה אושר לקרוא את מילותייך החמות והמפרגנות.
    תודה תודה תודה.
    וגם – שמעתי שמגיע לך מזל טוב, וגם – גיליתי שיש לי קשר מפתיע למשפחה של האיש שלך, אז בכלל הצתחקתי לי.
    נשיקות.
    גילי

  • חמודה  On אפריל 26, 2009 at 7:48 pm

    2 זוגות ידיים על גופי תאורה רומנטית ומו8זיקה חרישית.ואז אני במייטבי אוהבת מגע ואוהבת מסאז.ובעלי נהנה לראות אותי נהנת
    http://www.vipmassage.co.il
    זה מסגיסט שלנו והואאאאא מעולהההההה….

  • רונן המאונן  On יוני 1, 2010 at 5:44 pm

    לפעמים אני לא קולט למה הטבע יצר אותי כמו שאני עם יצר מיני בשביל מה לעזאזל צריך את זה למה זה טוב זה לא מועיל לי במקום שהמוח שלי יהיה כל כולו לחשיבה טהורה לחשוב עם ההגיון והשכל הבריא
    במקום שהראש שלי יתרכז בדברים הרבה יותר חשובים כמו התמצאות במרחב הרכבת פזלים חשיבה מתמטית כושר ורבלי חלק גדול מהמוח שלי מבוזבז על הדחף הפרמיטיבי הבהמי הזה של סקס
    לעומת זאת לנשים הרבה יותר קל הן לא צריכות את זה הן לא חושבות על זה כמעט בכלל זה לא מטריד אותן הן מתרכזות בדברים יותר חשובים הן משקיעות את האנרגיות שלהן במה שמועיל להן הן לא מאוננות ולא אוהבות מין בכלל והן נרתעות מזה ונגעלות
    אני לעומת זאת מאונן כמעט כל שבוע פעם אחת זה פשוט מטורף בהחלט הייתי מעדיף להתחלף עם הנשים

כתיבת תגובה

