את בהיריון? – ולך עמד הבוקר? – מה מותר לשאול ומה פחות…

"נו? – את כבר בהיריון?!", שאל אותי לפני כמה ימים מכר באמצע הרחוב? ואני אומרת… שרגע לפני שאתם מעזים לשאול אותי כזה דבר, האם הייתם רוצים שאפנה אליכם מיד ובאותו המקום, באחת מהשאלות הבאות:

 

          ולך אדוני, עמד הבוקר?

          גברתי, האם הפטמות שלך זקורות כעת?

          האם זה נכון שאת/ה לא מקיים/ת יחסי מין כבר למעלה משלושה חודשים?

          אומרים לי שמעולם לא גמרת… זה נכון?

 

חברות שלי ספרו לי על התופעה הזו, שמיד אחרי החתונה, בן גוריון בעצמו מתקשר לברר איתך מדוע את לא מתעברת כאן ומיד ותורמת להמשך קיומו של העם היהודי. אבל אני מודה שלא ציפיתי לעוצמות של השטות הזו! כל מכר סוג ז' מרשה לעצמו לסקור אותי בחיוך ולהתעכב לי על הבטן ולברר אם אני בהיריון, כל דודה של דודה מגלגלת גבות בהנאה כשאני מרגישה לא טוב וכל סבתא של סבתא שואלת מה קורה עם הביציות שלי… אני די בהלם מזה…

 

אז לכל חיתו יער שמתעקש לשאול אותי שאלות ממשפחת "הרחם הלאומי", אני מבקשת – החוצה! זה לא עניינכם ואל תשאלו אותי את השאלה המעצבנת הזאת עד שאני אבוא אליכם ואחליט לספר לכם כשאהיה בהיריון, אם אני בהיריון! ואני לא בהיריון לעזאזל!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הדס  On יולי 21, 2007 at 9:55 pm

    נסי להיות בת 31, עם בנזוג קבוע כבר כמעט חמש שנים, אבל לא נשואים, ולא עושים שום סימנים בכיוון של ילדים.
    לדעתי כבר בגלקסיות בחלל מודאגים מאתנו…

  • אריאלה  On יולי 21, 2007 at 9:59 pm

    להיות בהריון ולא נשואה. כל אחד מרגיש שמותר לו לשאול "אז מי האבא?"

  • יעלה  On יולי 21, 2007 at 10:27 pm

    מכירה ת'בעיה מקרוב
    יעלה

  • אלקה זלצר  On יולי 21, 2007 at 11:26 pm

    תתפלאו, אבל יש מי ששואל מתוך התעניינות טהורה, בלי שום כוונה לקנטר או להידחף.
    תפסיקו להיות כאלה טאצ'יות.
    ואריאלה במיוחד- כן, כשאישה בהריון ולא נשואה מן הסתם מסקרן לדעת מי האבא, וזה לא פשע לשאול את זה בנימוס, וזה לא פשע לענות על זה בנימוס.

  • דיילת קרקע  On יולי 21, 2007 at 11:43 pm

    את צודקת. זה מרתיח דחיפת האף הזאת בגוף של מישהו אחר. אבל אין מה לעשות נגד זה
    חמותי המרושעת כשכן הייתי בהריון דאגה לומר לי שלידה זה דבר מחריד ומזעזע וטראומה לכל החיים
    ועוד כמה דברים שלא בא לי אפילו היום לומר אותם בקול רם.
    אנשים הם נורא רעים ואת יודעת למה?
    כי גם להם אמרו ככה, והם מרגישים בסדר גמור עם
    לעשות רע כמו שעשו להם.

  • גדי שמשון  On יולי 22, 2007 at 2:17 am

    את בהריון?

  • שלומית הברון  On יולי 22, 2007 at 7:56 am

    מה זה "התעניינות טהורה"?! גם אותי מעניין לדעת מה קורה בחדר המיטות שלך – אז מה? גם אותי מעניין לדעת איך היציאות שלך הבוקר, גם זו התעניינות טהורה? אני לא מבינה את זה! מה זה השטויות האלה?! אני לא רוצה לספר לכל מכר רחוק מתיף, איך ולמה ומהם השיקולים שלי להבאת ילדים לעולם, ומה המצב הכלכלי שלי ומה המצב ביני לבין בעלי ומה קורה עם העבודות שלנו ומה קורה עם החיים שלנו! אני לא רוצה! שלא לדבר על זה שאני לא רוצה לדמיין מה יהיה כשכן אהיה בהיריון. מה, אותו אדם עם "התעניינות טהורה" באמת מצפה שאני אגיד לו: "כן, אני בשבוע השני, עוד לא סיפרנו להורים, אבל הנה, בוא, אני אספר את זה לך ראשון, פה ליד מכונת הקפה"?!

  • יונתן  On יולי 22, 2007 at 11:00 am

    אחרי שיגמרו השאלות יגיע השלב בו הבטן הופכת לפינת ליטוף ציבורית.

  • אומגה  On יולי 22, 2007 at 12:19 pm

    או שתעני "אם אני ארצה להודיע לך אני אודיע", או שאם את במצב רוח קצת יותר עצבני, תעני "זה העניין שלי אם אני בהריון או לא"
    או שתתעלמי מהשאלה ואל תעני בכלל.
    או שתשקרי. או שתעני משהו מצחיק, או ציני. רואה כמה אפשרויות יש?

    מה כבר יקרה? מכסימום יעשו פרצוף ויגידו "נו, מה כבר שאלתי?" גם לזה אני בטוחה שיש תשובה.

    גם לך יש פֵּה, בדיוק כמו לשואלים. לא צריך להיכנס להיסטריה מזה ששואלים אותך משהו, לא צריך להרגיש מיד שברגע שמישהו שאל (מתוך חוסר מודעות לכך שאת רגישה לזה) אז את טרף חסר אונים לדחיפת האף האובססיבית ואיבדת שליטה על הסיטואציה ועל כיוון השיחה. לדיאלוג צריך שניים. אם לא תשתפי פעולה גם השאלות ייפסקו.

    את לא מבינה למה הם שואלים, הם לא מבינים למה את רגישה לשאלות. יש פה אי-הבנה הדדית. עכשיו את יכולה להתעצבן מזה שוב ושוב ולרתוח על כך שאת לא מבינה, או שאת יכולה להכיר בזה שהעצבים שלך כשלעצמם לא יחנכו חברה שלמה, ולשחק את המשחק שלך. לבחירתך.

  • קילו  On יולי 22, 2007 at 1:44 pm

    תעשי דיאטה ואז לא ישאלו אותך אם את בהריון

  • ויקי  On יולי 22, 2007 at 2:04 pm

    כמה מגיבים פה ממש מעצבנים. בטח גם הם מאלה שאוהבים לדחוף את האף לנשמה של אחרים. זו רשעות או טמטום, אבל זה בטח לא מעיד על אדם שמכבד את הזולת. הפוסט הזה מאוד חשוב וצודק, אני מכירה בחורה צעירה שהתחתנה לפני שנה ובגלל בעיות פוריות אינה בהריון. הבחורה סיפרה לי בזעם וכאב על התחקירים שהיא עוברת כל יום בעבודה ובלימודים. מהנשמות הטובות, כמובן. רשעים.

  • סנדי ש.  On יולי 22, 2007 at 2:47 pm

    אח"כ שואלים: "נו, ומה עם עוד אחד, לא טוב להיות בן יחיד…"

  • גבר שנותן חזק  On יולי 22, 2007 at 6:22 pm

    שלומית, את בהריון?

  • שלומית הברון  On יולי 22, 2007 at 7:23 pm

    רק אותי ניק כמו "גבר שנותן חזק", קצת מגעיל…?

    וקילו – לא בא לי לעשות דיאטה. בא לי להיות שמנה ועדין שלא ישאלו אותי שאלות מעצבנות.

  • יפעת  On יולי 22, 2007 at 7:46 pm

    אני מזדהה עם כל מילה.הנה משהו שכתבתי על זה:
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=75984

  • דיילת קרקע  On יולי 22, 2007 at 8:50 pm

    את לא שמה לב שאת מגיבה כמו דודה קלישאית??????????????????????????
    ככה דודה שלי הגיבה שנים על כל דבר וזה הרתיח לי את הדם.
    לכל תשובה יש שאלה, לכל עניין יש פתרון
    ולכל פה של ג'ורה יש אחד שבולע אחורה.
    ככה כנראה גם הגיבו אליך, אז את מוצאת את הפה כאופציה לשפיכת הרפש בחזרה.

    שלומית, לדעתי,
    הדרך הכי טובה להתמודד עם זה היא לשאול בחזרה שאלה שעולה לך על המקום בהקשר לבן אדם שתקע.
    כל דבר אחר, לא עושה את העבודה כמו לשאול בחזרה שאלה מביכה.

    אני אתן לך דוגמא:
    מישהו אמר לך: תגידי את בהריון?
    אם תתעלמי, הוא ימצוץ ויביך אותך יותר, אם תגידי זה לא עניינך, הוא יתקיף אותך,
    לכן, הכי טוב זה לשאול בחזרה ועם חיוך
    להשתדל, גם אם זה לא בא בטבעיות,
    תגיד לי או תגידי לי- את/ה נהנת מגידול ילדים?
    אם הוא יגיד לך "כן בטח" תגידי לו
    אפשר יהיה לשוחח עם הילדים שלך ולשמוע
    מהם על זה? אם טוב להם בבית?

    אם מדובר באשה שמנה או אפילו טיפה מלאה ששואלת אותך את זה את תמיד יכולה לשאול מיד בחזרה
    אוי , תשמעי, רציתי לשאול אותך את זה בעצמי
    את בהריון????? ולהכנס לתשובות שהיא תיתן לך

    אם מדובר באשה או באיש מבוגר את צריכה לחפש את נקודת התורפה אצלו, ולשאול אותו שאלה באותו רגע שבו הוא או היא שואלים אותך.

    יש לי חברה שהיתה אומרת לך להגיד משהו אחר לגמרי, משהו שאנשים ישארו עם הרגשה חראית
    משהו כמו: ניסיתי להכנס להריון אבל זה נפל
    חבל שלא הייתי איתי בבית חולים.

  • שלומית הברון  On יולי 22, 2007 at 9:14 pm

    כלומר, לא חשבתי על להיות כה רעה ולהגיד "הייתי, אבל הייתה הפלה", אבל בסיטואציה הזו זה אולי רעיון לא רע… זה פשוט באמת נושא שכואב לנשים ולאנשים מאוד… זה הצחיק אותי, אבל זה קצת אכזר כלפי הסביבה.

  • דיילת קרקע  On יולי 23, 2007 at 1:16 am

    את לא תהיי יותר רעה מאלה ששואלים אותך שאלות שפוגעות בך, פשוט הרוע יתחלק למקום כזה שהוא לא יפגע בך אלא גם בצד השני, זה הכל.
    עצם המודעות שיש לך שליטה על העניין, והטכניקה הזאת, היא רק אחת מתוך לא מעט… תעזור לך להרגיש שולטת ובטוחה בעצמך.
    לא חבל סתם להיפגע?
    ואל תהיי נאיבית, אם נותנים לרוע להתפשט הוא
    גרוע יותר מאשר אם עוצרים אותו בזמן.

  • בועז כהן  On יולי 23, 2007 at 4:11 am

    תגידי, את בהריון?
    לא. אני לא בהריון.

    וזהו.

    האמיני לי שזה יביך מאוד את השואל/ת.

    במקום להסתבך בתוך לופ אינסופי למה-הוא-שאל-למה-היא-חצופה, וכו', לפעמים הדרך היעילה ביותר היא דווקא הישירה והפשוטה ביותר.

    יש אנשים חסרי גבולות. יש אנשים חצופים וחטטנים. לא נשנה אותם.

  • אומגה  On יולי 23, 2007 at 5:50 am

    את באמת לא שמה לב שבתוכן התגובה שלך לשלומית את כתבת ויעצת לה בדיוק, אבל בדיוק מה שאני כתבתי ויעצתי? (וגם בועז, אגב)?

    אבל העיקר שהשווית אותי לדודה קלישאית ששופכת רפש… האמת – מזמן לא הצחיקו אותי כמו שהצחקת אותי ככה על הבוקר. טוקבקיסטים שקוראים חצי מילה, מחליטים מי נראה להם כזה בצד של הטובים ומי נראה כזה בצד של הרעים, ושופכים את ההתלהמות בלי לנסות להבין מילה מעבר לזה (צחוק)

  • Michael  On יולי 23, 2007 at 8:54 am

    I don't get it

    There must be more important things in your life than getting annoyed by dickheads (the male OR female variety), not to mention we are not a nation renowned for personal boundaries – like, what's new

    I completely agree with your point (your body is private), but when it rains you don't get angry for getting wet, do you? People are curious, and, if I may say so (as a new dad), I think that at least for some of those asking, there is a desire to share the joy inherent in the thought of a new life. Imagine that you are pregnant, and you answer yes, will you get warm fuzzies back or derision? One cannot get half-pregnant, but life can be half full or half empty, and you have a choice

    BTW, my grandma had a great way to stifle unwanted questions. She would inquire back. Lama ata rotze la-da-at? Works every time. People cannot annoy you when they are authentic

    and sending Mazal Tov for when it will be appropriate
    🙂

  • מואיז  On יולי 23, 2007 at 9:46 am

    – ולך אדוני, עמד הבוקר?

    כן, עמד לי הבוקר ועומד לי כמעט כל בוקר

    – גברתי, האם הפטמות שלך זקורות כעת?

    אני לא גברת אבל הפיטמות של זקורות תמיד

    – האם זה נכון שאת/ה לא מקיים/ת יחסי מין כבר למעלה משלושה חודשים?

    זה לא נכון, השבוע קיימתי יחסי מין.

    – אומרים לי שמעולם לא גמרת… זה נכון?

    זה נכון.

    ——————

    האמת, שבאמת בא לי כבר לראות זוג ושאול אותם איך חיי במין שלהם במקום מה נשמע, או שמישהי תשאל אותי אם עמד לי הבוקר. הגיע הזמן!

  • דיילת קרקע  On יולי 23, 2007 at 11:20 am

    את לא נתת שום עיצה לשלומית אלא תקפת אותה
    בדרך מכוערת!!!!!
    אומגה את דיברת על חוסר הבנתה של שלומית לגבי מניעים של אנשים, אני טוענת בדיוק להפך
    ששלומית מבינה היטב שמדובר ברוע פלצני ולכן נתתי לה כלים להתמודדות עם התופעה, מה שאת לא רק שלא עשית, אלא עוד הוספת שמן למדורה!
    עכשיו תמשיכי לגחך.

    ואת העיצות הכי טובות ששלומית תיתן לעצמה בהתאם לסיטואציה ובהתאם למצב.
    אני הצעתי את שלי, משום שאם שלומית מרגישה את החוצפה והרוע ונפגעת מזה היא צריכה לדעת איך להתמודד עם זה. איך להכיל את זה, ואיך
    לצאת מזה לא בהרגשה של שק איגרוף, אלא בהרגשה של כוח.

  • אומגה  On יולי 23, 2007 at 1:44 pm

    ועוד כמה כינויי גנאי מתלהמים, דיילת קרקע, בבקשה. אחרת עוד יהיו לי ספיקות בקשר לזה שאת לא מסוגלת לנהל דיון תרבותי ואת גם לא מסוגלת לענות בלי לצעוק.🙂

    אני נתתי לשלומית עצות בפתיחת הודעתי, שהעצות שאת נתת דומות להן להפליא. בהמשך הבעתי את דעתי בנוגע למניעים של אלה ששואלים את שאלת האימים הנוראה והמזוויעה – האם היא בהריון. אני מבינה שמרגיז אותך שאני מעלה בפני שלומית את הדעה שיש בהתנהגותם של האנשים סביבה מניעים אנושיים שקשורים בתמימות, השקפת עולם שונה וחוסר הבנה של אופייה, במקום לראות בכל מי שמעז לשאול אותה את זה אך ורק "רוע פלצני" כפי שאת מתעקשת בזעם לראות בו. אבל היי, מישהו הכריח אותך להסכים איתי? את חופשיה לזכור לכעוס ולכעוס תמיד על כולם ולשנוא אותם באופן קבוע תמידי על כך הם שואלים שאלה שנראית לשלומית לא במקום. חבל שאת כועסת גם על מי שכל חטאו הוא שהוא מנתח את התנהגותם של אנשים בדרך קצת אחרת, וגם אומר את דעתו. בנוכחותך צריך פשוט לסתום את הפה, נכון? אז זהו, שלא בא לי לסתום, וככה לא מנהלים דיון, חמדתי🙂

    ואף אחד כאן – לא אני ולא אף
    אחד אחר מהמגיבים שאת כל-כך רותחת עליהם – לא עשה משלומית שק אגרוף וגם לא נתן לה שום עצות שמכוונות אותה להיות שק אגרוף. זה הכל מהעצבים שלך. חבל על לחץ הדם.

  • בועז כהן  On יולי 23, 2007 at 3:57 pm

    גם הפתרונות שלך לתשובות אופציונלית הם פתרונות מסובכים מדי.

    כשמישהו שואל: "את בהריון?"
    אין טעם לענות לו : "אם אני ארצה להודיע לך אני אודיע"

    כשמישהו שואל: "את בהריון?"
    אין טעם לענות לו "זה העניין שלי אם אני בהריון או לא"

    אלה תשובות שמוציאים אותך מתגוננת וחלשה. תוקפנות היא חולשה.

    לעומת זאת, יש את האופציה שאני מאמין בה. הישירה הפשוטה והכנה.

    "שלומית, את בהריון?"
    לא. אני לא בהריון. למה?

    (הכדור עבר לצד השני. עכשיו שישבור את הראש הוא, מה לענות. למה הוא שאל את השאלה…מה הוא יגיד? "שאלתי אם את בהריון, כי נראה לי ששמנת מאוד", או "שאלתי אם את בהריון, כי יש לך פנים של אחת שהקיאה הרגע"..
    מה הוא יענה?

    כל הרעיון הוא להעביר את כובד המשקל לצד השני, בחיוך ובנעימות, ובלי תוקפנות. לנצל את כוח החוצפה של השואל, כדי להעניק לו את החבל שהוא יתלה עליו את עצמו.

    "את בהריון, אומגה?"
    לא. ממש לא. למה?

    (-:

  • דיילת קרקע  On יולי 23, 2007 at 7:56 pm

    כל מי שקורא אותך למד שאת קשקשנית וסתמית
    את לא צריכה להוסיף על זה יותר.
    אני מקווה בשביל שלומית שתשכיל להבין
    מי נותן לה את העצות הכי טובות.
    ושתפעל לפי הבנתה .
    את כנראה רגילה אומגה לשאול את השאלות האלה
    לכן גם התפרצת לדלת פתוחה ואת רבה עם כל העולם.

    ולבועז

    תשובה לאקונית לא תמיד נכונה במקרים של אנשים חוצפנים. להפך, תשובה פשוטה רק מסבכת אותך
    בבעיות אחרות.

    אם אתה עונה להם אתה משתף איתם פעולה
    במיוחד אם אתה חש ברוע הנשפך מהם.
    למה צריך לשתף פעולה עם רוע יא בועז?
    אולי תסביר לי?

    אני לא מכירה הרבה נשים שנהנות מהשאלות האלה
    הבעיה היא שהנשים האלה, צעירות ברובן, ולכן אנשים מבוגרים יותר על פי רוב, עם נסיון, חוצפה ויהירות מקנאה לשמה מביכים ומכאיבים להן.
    סתם.ושלומית כתבה דברים מהלב, וזה מאוד פוגע.

    הדרך היחידה בחיים לצערנו היא לשלוף ציפורניים
    ולתקוע במקום הנכון, באלגנטיות, ובחינניות.
    ככה אף אחד לא יחזור על הרוע בקול רם.

    להמון אנשים דרך אגב נורא כואב בחזרה אם תוקעים להם בשאלות קונטרה, הדרך הזאת יעילה מאוד למיגור התופעה.

  • זהר  On יולי 29, 2007 at 8:07 pm

    שלומית, תרשי לי להחמיא לך באופן נימוסי כגבר ולומר שבעיני את _לא_ צריכה שום דיאטה! אם בעלך חושב שאת יפה כמו שאת, זה מה שחשוב (ד. אגב, מזל טוב לרגל נישואייך).
    חוץ מזה, לאף אחד אין זכות לשאול (לחשוב זכותו של כל אחד) על הריון, אלא אם כן הוא ניכר ובאופן מנומס.
    בכלל, יש לי רושם שאת מייצגת את דעתם של לא מעטים, ואני ביניהם, לגבי נוהגם של "ישראלים" לתת הרגשה זולה לדברים שמחשבה נוספת יפה להם (אולי זה גם קשור לעובדה שאת "ייקית" ועורכת תוכן והעילגות באינטרנט זועקת גם לך?), כמו לדחוף את האף. אני, אם מישהו לא הבין, בצד שלך.

כתיבת תגובה

