7 דברים טובים שלמדתי מצפייה בפורנו

  1. מזל שראיתי לראשונה פורנוגרפיה, רק אחרי שכבר עשית דבר או שניים בחיים. אני שמחה שהתבגרתי בשנות התשעים המוקדמות, טרום עידן האינטרנט ושהחוויות המיניות הראשונות שלי היו בלי שראיתי אפילו לא סרטון פורנוגרפי אחד. כשאני ראיתי בפעם הראשונה איך ה"זה" שלהם נראה, זה היה משוחרר מכל ידע קודם, פרט לאיורים ב"מעריב לנוער", ואז עוד לא "ידעתי" שזין בא בגדלים של 25 ס"מ ומעלה וכשגיליתי את זה, זה כבר היה "מאוחר מדי", הכרתי את המציאות וידעתי שהפורנו מוכר לי אשליה שלא קיימת.  
  2. הנושא הלא פתור שלי – הסוגיה הפמיניסטית. אם אתם בני אדם, במובן האמיתי של המילה, אתם צריכים לדעת שיש סוגיה כזו ולבחור בתבונה את מה שאתם צופים בו, אם בכלל. אצלי הנושא לא פתור, אבל בהחלט למדתי משהו מקריאה על הנושא.
    דבורקין על פורנוגרפיה, דבורקין
    פורנוגרפיה ודמוקרטיה: קונפליקט, מתחים והדדיות, איתן גוטמן
    פורנוגרפיה, פלייבוי, והסכנה שבאובייקטואליזציה, ד"ר אורית קמיר
    הקואליציה נגד פורנוגרפיה
    עמדת שדולת הנשים בנוגע לפורנוגרפיה
    סאדו-מזוכיזם בתעשייה הפורנוגרפיה, מכון תודעה
    הפורנוגרפיה: תוצאה של חופש ביטוי או תשובה מוטעית לבעיה אמיתית? מכון תודעה
    שלושה פוסטים של גדי טאוב על פמיניזם ופורנו
    פרק מתוך "פוסט פורנו מודרניסטית" לאנני ספרינקל, זונה, כוכבת פורנו ופמיניסטית 
  3. למדתי איזה פורנו טוב לי ואיזה פורנו רע לי. או במילים אחרות, בדקתי את הגבולות של עצמי. אני מכירה נשים שאוהבות לצפות רק בתמונות, יש כאלה שאוהבות לצפות בעיקר בסרטוני דוגי סטייל ולאחרונה סיפרה לי חברה שהיא אוהבת לצפות בפורנו של הומואים. מצד שני, אם תשוטטי מספיק, תראי גם דברים שאת לא רוצה לראות. כי בפורנו זו תעשייה נצלנית ואלימה ובסופו של דבר, גם את תנחתי על איזה סרט שיעשה לך רע ליומיים. אז אל תשכחי שיש אופציות אחרות (ראי סעיף 5). אבל – כשגיליתי איזה פורנו טוב לי, נהניתי ממנו באמת.
  4. למדתי לעקוף את הפורנו המיין-סטרימי הממוסד, כדי לגלות עולמות שמתאימים לי יותר
    לא כולם/ן יסכימו איתי שמדובר ביופי של תחליפים, אבל בעיניי אלה יופי של תחליפים.
    אתרי חובבים. יש המון סרטי חובבים ברשת שבהם צילי מצטלמת עם גילי וצילה עם חבקוק. נכון, האיכות חרא בדרך כלל וצריך לדוג הרבה, אבל… אף אחד לא קיבל פה כסף ובתקווה, גם לא חטף מכות ונוצל בדרך ליצירת הסרט הזה. וגם, כולם שם נראים יותר דומים לי, לא מנופחים, בלי זין בגדול של 36 סנטימטרים ובלי ציצים בלוניים ושפתיים ממולאות. בעיניי זה יותר טוב.

    – יש אומרות שאם הן צופות בעצמן, אחרי שצילמו את עצמן, זה עושה להן את זה. אולי גם את באצילים?

    – פורנו מצויר. הוא ממוסד והרבה פעמים מאוד אלים, אבל לעיתים הוא לא אלים. והוא מצויר. זה אומר שאף אחד לא נוצל בדרך בצורה ישירה. (בצורה עקיפה כמובן, אם יש מיליוני סרטי פורנו מצוירים שבהם מתעללים בנשים, טוב, זה כנראה לא עושה לנו).

    – סעיף 5 הוא הפורנו האלטרנטיבי המשובח ביותר

  5. למדתי שחברותי וגם אני מתחברות יותר לספרות ארוטית
    סוכנות ארוטיקה – סיפורים ארוטיים ברשת (הכול מכל וכל)
    הידית – פּוֹרנוֹ עברי משובח (לא מתאים לחובבות הרומנטיקה)
    אלכס בן ארי על שלושה סיפורים אירוטיים של הוצאת "כתום"
    סיפורה של O – הערך בויקיפדיה
    מועדון האהבות של רחוב אמסטרדם (מטופש, אבל עושה את העבודה)
    היארוטיקה – קובץ סיפורים ארוטיים של נשים (עריכה סוזי ברייט ג'ואני בלאנק תרגום טלי נתיב עירוני)
    כל הספרים המעולים של ננסי פריידי – פוסט עבר שכתבתי על פנטזיות מיניות של נשים. בין ספריה: הגן הנעלם, נשים מעל (שווה לאתר בחנויות ספרים משומשים, אם אזלה ההוצאה)
    הדלתה של ונוס – אנאיס
  6. למדתי שאני בסדר וזה הדבר החשוב ביותר שלמדתי
    – שהגוף שלי בסדר, כי הוא דומה לגופים של עוד עשרות נשים שצילמו את עצמן עצמאית ואיננו דומה כמובן לגופן של שחקניות פורנו מעוצבות ומנופחות.
    – שהמחשבות שלי בסדר, כי אם יש אתרים שלמים שעוסקים בנושא, כנראה שאני לא האישה היחידה בעולם ש"זה" (מה שלא יהיה) מגניב אותה.
    – למדתי לשחרר את רגשות האשמה (פלוס מינוס… בכל זאת, הדלק הפולני לא נעלם באחת).

(הערות, הארות וקישורים נוספים – יתקבלו בברכה. הייתה לי התלבטות קשה אם לפרסם את הפוסט הזה, מעניין אותי לדעת מה ואם תגיבו)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גבר  On פברואר 29, 2008 at 12:10 pm

    אבל אני חייב לומר שאכן, אין כמו פורנו חובבים, שבו אתה באמת מאמין שהאנשים נהנים, ולא מרגיש שאתה בעצם צופה בקלטת סנאף של ניצול מיני מגעיל. הידד לאינטרנט (עד שהחוק ההוא יעבור, לפחות).
    ותודה על הפוסט החשוב הזה.

  • אביבה  On פברואר 29, 2008 at 12:38 pm

    מתרגם מיומן של סיפורי זימה מאנגלית. אם כי הוא ממש לא פורנו "נשי" או פמיניסטי, הרבה משחקי שליטה (שזה סבבה לכשעצמו, אבל לא יחד עם ביסטיאליטי והפרשות למיניהן). לי הרבה סיפורים שם גרמו לבחילה קלה.

    http://israblog.nana10.co.il/private_login.asp?blog=69947

  • בועז כהן  On פברואר 29, 2008 at 12:58 pm

    1
    אני למדתי שנשים שאומרות ש"פורנו לא עושה לי את זה" – הופכות לאש להבה חצי שעה אחרי צפיה בסרט פורנו. כל פורנו.

    2
    אנדראה דבורקין היא כותבת מרתקת, בעיקר מפני שהקיצוניות שלה משעשעת עד דמעות. אותי, לפחות. אני מעדיף את אנני ספרינקל

    3
    רוב האנשים אינם נראים טוב בעירום. זו האמת. למה להכחיש? בסרטי פורנו מקצועיים אתה רואה אנשים יפים, עם גוף טוב, שמזדיינים. סרטי חובבים אינם מושכים, ממש כמו שסרטי קולנוע בלתי מקצועיים, עם תסריט מחורבן וצילום מעפן, אינם מושכים את לבי. אנחנו מחפשים בקולנוע (ובציור, ובצילום, ובמוזיקה) את מה שאינו שכיח. את האחר. את הנדיר. את המיוחד.

    4
    אבל מי שסרטי חובבים עם גברים רופסים ושעירים עם זין קטן ונשים שטוחות חזה זה כוס התה שלו – על הכיפאק. לבריאות. שכל אחד יסתכל על מה שעושה לו את זה

    5
    לא כל כך מבין מדוע התלבטת אם לפרסם את הפוסט הזה. הוא מוצלח מאוד ולא חושפני במיוחד. קבלי חיזוק-חיובי על הכנות.

  • גורפינקל  On פברואר 29, 2008 at 1:11 pm

    כאדם בגיר זה סביר אם מתאים להתבונן במנופחות ובמנופחים עושים תנועות אגן מול המצלמה ולהתגרות מזה יותר או פחות, תלוי במינון תלוי באופי התסריט ובדקויות שלרוב מתבטאות במחוות וג'סטות קטנות שעושות את זה ולרוב לא עושות את זה.

    כשמדובר בחומר אדיר ששוטף בזימה את האינטרנט
    כשחלקים ממנו אינן עניין של סקס אלא גועל נפש מהלך, אורגיות המוניות בלי טעם, סקס עם חיות, אונס נשים, ועיסוק פרוורטי בשפכי הגוף, זאת שערוריה שהחומר השוטף הזה קיים באין מפריע והוא פוגע בעצבים הדקים של כל אדם שפוי.

    כשמדובר באנשים צעירים, בבני עשה שנחשפים לחומר הזה ואחר כך הולכים ומבצעים עבירות מין מתועבות באנשים אחרים, או באנשים מבוגרים שמחפשים את הילדות, כשנוצרת השפעה איומה על המותר והאסור, כשאין גבולות, מוכרחים לסגור את המידע הזה הרמטית בפני כולם.

    טוב שהעלית את הנושא, אבל,
    אין הצדקה לגועל נפש, ואין פורנו יפה , אין.
    מי שרוצה לראות אנשים עושים סקס שיבקש במיוחד
    די לגועל.

  • אריק גלסנר  On פברואר 29, 2008 at 2:00 pm

    ואמיץ.

  • גדי שמשון  On פברואר 29, 2008 at 2:09 pm

    שנדבר על רון ג'רמי? :-))

  • מאזינה ברקע  On פברואר 29, 2008 at 2:39 pm

    ובסעיף 5 הקדמת אותי, תכננתי לפרסם פוסט בנושא כתיבה אירוטית בישראל. אולי עוד אפרסם🙂

  • א  On פברואר 29, 2008 at 2:59 pm

    אם אני קורא פוסט על פורנו והדבר הראשון שעולה לי לראש זה שבכותרת הובטחו 7 תובנות ואני ספרתי רק 6 – כנראה שאני גיק חסר תקנה.

    ולבועז – אני מסכים עם 1 שלך, אבל בהסתייגות.
    מי שהגעת איתה לסיטואציה של צפיה משותפת, כנראה מראש "בכיוון" שלך.
    האווירה, וזה שהיא רואה מה זה עושה לך, עושים את ההמשך.
    גם אני מוכן ללכת כמעט עם כל פנטזיה של בת הזוג, רק בגלל שמדליק אותי כשהיא נדלקת.

    זה עדיין לא אומר שהיא היתה נדלקת מהפורנו כשהוא בפני עצמו.

  • חנן כהן  On פברואר 29, 2008 at 4:33 pm

    פרוייקט הפורנו ב"הסיפור האמיתי והמזעזע של".

    http://www.hahem.co.il/trueandshocking/index.php?tag=%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%95

  • יוסי  On פברואר 29, 2008 at 5:08 pm

    גבר שצופה ביחידות בסרט פורנו – סוטה.
    שני גברים שצופים יחדיו בסרט פורנו – הומואים.
    שלושה גברים ומעלה שצופים יחדיו בסרט פורנו – נמצאים במילואים.

  • שלומית הברון  On פברואר 29, 2008 at 5:49 pm

    רוב המגיבים עד כה עם הגברים. ותודה. זה מעניין אותי.

    אשמח לדעת גם מה חושבות הנשים.

    א' – משעשע מאוד🙂 היה סעיף 7, הוא ירד. הכותרת שנארה. עכשיו הגבת ואני כבר לא יכולה לתקן…

  • שרון רז  On פברואר 29, 2008 at 6:49 pm

    אחלה פוסט
    ישיר, כנה, לא מתחכם וכייף לקריאה
    אם יורשה לי רק להעיר אחותי, יש לך כמה שגיאות כתיב כשבמיוחד בלטה "גופים", המילה היא גופות עד כמה שאני מבין
    אני חושב שאצלי הדיעה נמצאת בינך לבין בועז, המיינסטרימי הוא רע והוא גם בסדר לפעמים, הוא באמת רע היכן שהכל מזוייף, מנופח, לא טבעי וכ"ו והחובבני והגופות הטבעיים הרבה יותר אמיתי, שזה אומר שבדרך כלל זה נחמד, אך לפעמים גם לא עושה הרבה או גרוע מזה כמו שבועז כתב
    אני מכיר כמה מהספרים שציינת, הם טובים ומעניינים, אני מסוקרן לגבי האחרים שהמלצת עליהם
    שוב, תודה, אחלה פוסט

  • דפנה לוי  On פברואר 29, 2008 at 7:03 pm

    עשתה בעיני מהפכה נהדרת בתחום. מאחר שפתאום הפורנו נגיש בפרטיות ביתך, ולא בתאי צפייה אפלוליים, לצד שכנים מזילי ריר בחנויות מין סליזיות (לפני "סיסטרז"היו בעיקר כאלה) כל אחת מאתנו יכולה להתנסות, לבחון, לעיין, לחטט.לגלות מה עושה לה ומה לא עושה לה ואיך.

    והכי קול- זה לגלות שבקצה העולם יש עוד אנשים שחולקים את אותה חיבה עמוקה לסטיות הפרטיות שלי, שלמברה השמחה באותה שנייה מפסיקות להיות סטיות. הרי ברשת אפשר למצוא עמיתים לתאווה בין אם אתם מקבלים את הקיק שלכם מהתחככות בבלונים, ובין אם מראה של כבשה עם ביריות עושה לכם את זה.
    זה היתרון העצום של פורנו חובבים – זה והידיעה שהוא לא נעשה בתנאי סחר עבדים.
    ויש גם כל הגדלים והצורות והצבעים והקולות (עדיין אין ריחות וחבל) – וזה בהחלט דרך נהדרת ללמוד איך להרגיש טוב לגבי גופך

  • אביבה  On פברואר 29, 2008 at 11:03 pm

    אז אני נדחפת פעמיים, עם כמה הערות:

    1. יש הבדל מהותי בין פורנו מצולם לפורנו כתוב. בפרוזה פורנוגרפית לא העסיקו שחקנים קשי יום, אין משחק חובבני ומאולץ ולא צריך לחשוב אם עשו את זה באמת או לא – הקריטריון הרלוונטי היחיד הוא אם זה מדליק את הקורא או לא. משחרר מאוד.

    2. סוכנות ארוטיקה הוא אתר חביב מאוד שמלווה אותי שנים, אבל זה ממש לא פורנו. גם "היארוטיקה" זה לא פורנו!
    ארוטיקה מטרתה לגרות קצת, פורנו מטרתו להביא לפורקן. למי שרוצה לגמור אין מה לעשות עם בדלי הסיפורים הארוטיים שנדמים פתאום נורא עלובים, עם תיאורי וילונות מתנפנפים ברוח. זה לא הדבר האמיתי (וחבל שכל כך חסרים קישורים לדבר האמיתי בעברית, שצריך שוב ושוב לקשר לארוטיים).

    3. השתעשעתי פעם במחשבה להעלות סיפור פורנו על הכתב ולפרסם אותו, אולי בבלוגים של בננות? אבל מפה לשם לא הגעתי לזה, ואני צופה כרגע במירי מסיקה בערוץ 24, מה שממחיש יפה גם את עצלנותי וגם את איכות חיי המין שלי.

  • אבו-חומוס  On מרץ 1, 2008 at 12:18 am

    ובעל יכולות ביצועיות טובות .ג'רמי הוא מכוחותינו המצויינים ואפשר להתגאות בו.ג'רמי הוא יהודי כשר.

  • אנה  On מרץ 1, 2008 at 12:59 am

    ואני חושבת שמישהי שמגדירה עצמה כפמיניסטית או שבכלל קצת אכפת לה מנשים אחרות צריכה להחרים פורנו, ביום שבו תהיה באמת תעשיית פורנו נשית שבה לא יהיה ניצול ואונס אפשר יהיה לצפות בפורנו, עד אז אם את בוחרת לעשות את זה לפחות אל תתחבאי תחת איזו איצטלה פמיניסטית. וזה לא משנים כמה מאמרים פסבדופמיניסטיים תקראי וכמה ציטוטים תביאי כאן, פורנו עדיין יהיה תעשייה איומה שמנצלת והורסת נשים, ואת בהיותך צופה- את חלק מהתעשייה הזו.

  • שלומית הברון  On מרץ 1, 2008 at 1:24 am

    אני בהחלט מבינה את מה שאת אומרת, ואני לא מתחבאת מאחורי פמיניזם במקרה הזה. אני כותבת בצורה מפורשת שיש לי דילמה מוסרית כאן. זה פשוט המצב. ואת צודקת שזו בחירה. ואת צודקת שבעצם היותי צופה אני לוקחת חלק.

  • אן  On מרץ 1, 2008 at 2:11 am

    היתה תקופה ששקלתי מחקר אקדמי שייתמקד באספקטים אסטתיים של פורנוגרפיה. אבל מהר מאוד הגעתי למסקנה שצפיה בסרטים הללו בתדירות הנדרשת מכניסה אותי לדיכאון. הזדהות עם האובייקט כנראה.

    מבין כל הדברים שניתן לדון בהם בנושא רציתי להעלות נקודה אחת: ברור שברוב הסרטים הפורנוגרפיים הדגש הוא על אלימות כלפי נשים (אין לי נסיון עם סרטים בהשתתפות גברים בלבד), אבל למיטב ידיעתי בעת יצירת הסרטים גברים מנוצלים באותה מידה כמו הנשים (ובשכר נמוך יותר). מדוע כשמדברים על תנאי ההעסקה בתעשייה, ובעיקר על ניצול, מדברים רק על הנשים?

  • אשה  On מרץ 1, 2008 at 9:41 am

    תודות. חבל שאין רסס להעשרות.

  • סו  On מרץ 1, 2008 at 12:30 pm

    "אנחנו מחפשים בקולנוע (ובציור, ובצילום, ובמוזיקה) את מה שאינו שכיח. את האחר. את הנדיר. את המיוחד." – זה נכון, אולי פרט לעובדה שפורנו הוא לא אמנות, ונדמה לי שעל זה אין עוררין.
    אם מה שעושה לך את זה הם אנשים יפים עם גוף טוב – סבבה, זה טעמך האישי (ולראייה – מה שעושה את זה לשלומית שונה לגמרי מזה), אבל מה הקשר לאמנות?
    זה בלי להזכיר את הניצול של המשתתפים בתעשיה, שדובר בו רבות.

  • נמרוד ברנע  On מרץ 2, 2008 at 1:01 am

    בלי קשר לזה שתמיד אני אוהב לקרוא מה שאת אוהבת, זה בהחלט פוסט מצויין שמראה את ההתייחסות הפמיניסטית השפוייה שלך למיניות.

  • עלמה  On מרץ 31, 2008 at 11:01 am

    לפעמים נדמה שזאת הדרך היחידה לצרוך פורנוגרפיה (כשאת אשה בכל אופן).
    וזה פוסט טוב וחשוב אבל אני חושבת שהכותרת לא הולמת אותו. אם היית כותבת באמת 7 דברים שלמדת מפורנו היינו מקבלים משהו אחר לגמרי…

    [ואיך, איך מתמודדים עם השאלה הפמיניסטית? ההומניסטית?]

כתיבת תגובה

