כמה סיבות טובות להעסיק אמהות פעילות

מהרגע שבו קיבלתי תפקיד שמגדיר שאני זו המגייסת את העובדים ומחליטה את מי להעסיק ואת מי לא, דגלתי בהעסקת אימהות פעילות ואבות פעילים. אני אפרש את המושג ואמשיך להשתמש רק באימהות, כדי לא לסרבל את הכתוב, אבל אני לחלוטין מתכוונת כאן לשני המינים.

 

אימא פעילה היא אימא שיש לה בבית ילדים צעירים (ואני לא מתכוונת להגדיר מה הם ילדים צעירים, כי אני מניחה שכל משפחה חשה אחרת), שמעוניינת להשקיע זמן ולהיות במחיצתם ושרוצה לצאת מהעבודה בשעות נורמליות – לטעמי בין 14:30-16:30 לכל המאוחר. (תלוי בתפקיד, ביכולות, בשכר, במרחק ממקום העבודה, בנוכחות של משכורת נוספת במשפחה, בנוכחות או באי הנוכחות של בן זוג נוסף שמטפל/ת בילדים, ביכולת לשכור מטפלת / מעון / פעוטון / גנון ובוודאי יש עוד שורה ארוכה של נסיבות שיכולות להחליט אם מישהי תרצה לצאת מהעבודה ב-14:30 או ב-16:30).

 

אז… למה?

 

זמן קצוב יוצר עבודה יעילה

עובדת המגיעה בשעה 08:00 וחייבת, אבל פשוט חייבת, לצאת בשעה 15:00, תהיה בדרך כלל מאוד יעילה בעבודה. היא לא תמרח ליד הקפה, היא לא תעשה הפסקה של 50 דקות הצהריים, היא לא תאריך בשיחות טלפון עם הבנק, היא תהיה יעילה. מה שעובדות בעלות זמן קצוב מספיקות לעשות ב-6 שעות עבודה שווה לעיתים למה שספיקות עובדות אחרות ב-9 שעות עבודה.

 

מתוקתק ומסודר

אם היא מתקתקת בית עם 3 ילדים, כולל חוגים, הסעות, קשרים חברתיים, יחסים עם הגננת, אוכל, שינה, הלבשה, שבתות וחגים – תכלס, סביר להניח שיש לה שני כישורים הכרחיים לעבודה: היא מאורגנת ומסודרת והיא יודעת לתקתק ולעשות כמה עבודות במקביל. זה מאוד עוזר בעבודה שלנו. מאוד.

 

להישאר במקום עבודה אחד לאורך זמן

אני עובדת בחברת אינטרנט. בחברות מהסוג שלנו מקובל להחליף עבודה כל 2-3 שנים, אם לא פחות. לפעמים גם פחות. אנשים רצים קדימה, הולכים לחפש מהר משהו אחר, צוברים שורה בקורות החיים וממשיכים לחברה הבאה. כמנהלת, זהו חיסרון עצום. זמן ההכשרה של עובדת חדשה הוא ארוך, ועובדת בעלת ניסיון בעבודה היא נכס. אימהות לילדים קטנים, נוטות להישאר במקום העבודה לאורך זמן. נכון – הן יוצאות לחופשת לידה, אבל הן גם חוזרות ממנה ואחר כל הן יישארו עוד שנה שנתיים. זה הרבה זמן. המון. זה שווה לי את חופשת הלידה + ההארכה שלה, ומעולם לא הייתה לי עובדת שלא האריכה את חופשת הלידה שלה. עובדת שנשארת שלוש שנים ויותר, היא עובדת בעלת כל כך הרבה ניסיון – שאני מוכנה להפוך את העולם כדי שיהיה לה טוב, ואני אעשה את זה בדרכים שאני יכולה – תנאים. (הדרך השנייה היא כמובן שכר, אבל זה לא תמיד בידיי. לעיתים יש לי תקציב מצומצם להעלאות ואני אנסה לחלק אותו בצורה הוגנת בין הצוות, אז אני משאירה את הסוגיה הזו בחוץ).

 

עבודה בצוות נשי

זה עניין אישי לחלוטין, אבל אני מעדיפה לעבוד בצוות נשי במהותו. אני יודעת שיש גברים שלא מעדיפים את זה ויש נשים שלא מעדיפות את זה. אני מעדיפה את זה. אני כמובן לא אפסול גבר מלהתקבל לעבודה בצוות – הבסיס לעבודה בצוות הוא מבחן מעשי בכתיבה, עריכה, מידענות וכו', לא מין. לשמחתי בעבודות מהסוג שלי, יש מלכתחילה רוב נשי המגיע להתחרות על התפקיד.

שלוש סיבות שבגללן אני אוהבת לעבוד בצוותים נשיים

  • "אנרגיית" עבודה זהה – לנשים יש אנרגיית עבודה מסוימת. בלי הרבה לחץ, בלי הרבה מתח, בלי הרבה מרפקים. נכון, זה לא תמיד נכון. מאוד יכול להיות שאלה רק הנשים (והגבר!) שעובדות איתי, אבל זו החוויה היומיומית שלי. והיא טובה. ממש טובה.
  • יחסי חברות נרקמים הרבה פעמים צוות נשי = חברויות בתוך הצוות, וזה עוד אחד מ"התנאים" ש"אני יכולה לספק" לעובדות שלי.
  • ערבות הדדית היום את צריכה לצאת מוקדם כי יש לך בלת"ם? מחר אני אצטרך לצאת מוקדם כי לי יהיה בלת"ם – בואי, אני אגמור את העבודה שלך. יש בצוות ערבות הדדית. זה כיף.

 אני ממליצה בחום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נעמי  On אפריל 29, 2008 at 7:26 pm

    תודה שחלקת. לא קוראים עמדות כאלו לעיתים קרובות. במיוחד נכונה בעיני האבחנה של יכולת התפעול של אמהות עובדות.

  • ציפי  On אפריל 30, 2008 at 12:33 am

    רק רציתי לומר כמה כיף לי לשמוע דעה כזו. כאם שמחפשת עבודה עכשיו בנרות אני מסרבת לעבודות שדורשות ממני שעות ארוכות מכיוון שחשוב לי גם להיות נוכחת בבית ובמשפחה.
    הלוואי והגישה הפשוטה והחכמה שלך תגיע לעוד הרבה אנשים…
    🙂

  • ח ל י  On אפריל 30, 2008 at 9:41 am

    אלופה את🙂

    וצודקת בכל מילה כמובן.

  • טובה  On אפריל 30, 2008 at 4:55 pm

    לשלוח בתפוצת נאט"ו ברחבי האינטרנט. אני מתחילה להפיץ🙂

  • לוטם  On יולי 22, 2008 at 12:16 am

    כל כך, אבל כל כך צודקת!
    באמת שצריך עוד כמוך!

כתיבת תגובה

